حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر ورزش و جوانان گفت: هیچ صحبتی درخصوص بازگشت کی‌روش با بنده نشده است مضاف براینکه از نظر مدیریتی وقتی کادر فنی تثبیت شده باشد به نحوی عوض شدن آن شاید اشتباه باشد. ولی به هرحال وزارت ورزش و جوانان و بنده نمی توانیم درخصوص انتخاب سرمربی دخالتی کنیم.
وزیر آموزش و پرورش به ابهامات و حواشی رتبه‌بندی از بارگذاری مدارک در سامانه گرفته تا زمان صدور احکام و مشکلات معلمان طرح مهرآفرین پاسخ داد و اعلام کرد که تا کنون ۶۰ درصد معلمان مدارک خود را در سامانه رتبه‌بندی بارگذاری کرده‌اند.
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: هر گردشگری حواشی خودش را دارد. اروپایی‌ها می‌آیند، مسئله جاسوس‌بودن داریم. مثلا در فلان منطقه یک عکس می‌اندازند، دستگیر می‌شوند و باید دنبال داستان را بگیریم و پیگیری کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: من یک ایرانی کرد و متولد اسلام آباد غرب هستم، همه اعضا خانواده ما حتی برای یک لحظه هم تابعیت جمهوری اسلامی ایران را با تابعیت هیچ جای دنیا عوض نمی‌کنند؛ با افتخار فرزند ایرانیم.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در خصوص مهم ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور و نیز آخرین تحولات مذاکره برای رفع تحریم‌ها گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
وزیر دادگستری به تلاش شبانه روزی رییس جمهور و هیات دولت برای رفع مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: این دولت با برنامه‌‍ریزی و تلاش مضاعف همه همت و توان خود را به کار گرفته است تا بتواند مشکلات مردم را حل و فصل کند.
وزیر ارتباطات گفت که منظور او از عمدی بودن دستکاری‌ها در وضعیت اینترنت که چندی پیش به رسانه‌ها گفته بود، همین آتش سوزی‌های اخیر بوده که پیرو آن، چند نفر مخرب دستگیر شده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوع مسکن مسئولیت ما را در حوزه مسکن بیش‌تر کرد و با رشد عرضه تلاش می‌کنیم مردم خانه‌های ارزان‌تری بخرند.

وزیر علوم گفت: ما باید به دنبال مرجعیت علمی بین المللی باشیم که برای این منظور برنامه ریزی‌های بسیاری انجام دادیم اما برای اینکه بتوانیم علم را بیشتر در زندگی روزمره مردم مشاهده کنیم باید دانشگاه‌ها مهارت محور باشند و آموزش‌های مهارتی در کشور توسعه یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مصوبه هیات دولت در مورد رمز ارزها، گفت: آیین‌نامه‌ای که امروز در دولت مصوب شد، بسیار کامل و دقیق است که همه موضوعات مربوط به رمزدارایی‌ها را از جمله نحوه تامین سوخت و انرژی آنان، نحوه واگذاری و اعطای مجوزها را مشخص کرد.
وزیر بهداشت در تشریح اقدامات وزارت بهداشت در یک سال گذشته گفت: مهار کرونا، بیمه همگانی شش میلیون نفر، اجرای طرح دارویار، اضافه شدن ده هزار و 800 تخت بیمارستانی به ظرفیت موجود و اجرایی شدن تعرفه پرستاری از اقدامات این وزارت خانه است.

سجادی از مدیران کل فدراسیون‌ها و روسای فدراسیون‌ها خواست با برنامه‌ریزی دقیق از حالا به فکر بازی‌های آسیایی و المپیک باشند.
وزیر صمت امروز از پلتفرم (بن سازه) و محصول خودروی اقتصادی، پلتفرم آفرود ملی، پلتفرم کلاس متوسط و خودروی برقی با داخلی سازی بالای 50 درصد، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان خودروی تجاری، کتاب تبیین رویکرد دانش بنیان شدن صنعت خودرو و چند پلتفرم دیگر رونمایی کرد.

یوسف نوری در سفر به استان خراسان رضوی و به مناسبت هفته دولت در شبکه سیمای استانی خراسان رضوی حضور یافته و به تشریح برنامه «رهیار تحول» پرداخت.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه سقف کارانه پرداختی به پزشکان در مناطق محروم، برداشته شد و کارانه سایر مناطق نیز دو برابر افزایش یافت، گفت: سهمیه بومی جداگانه‌ای در آزمون دستیاری به دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص یافته است.