حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر اقتصاد گفت:: برای ارائه کالابرگ به جهت پرداخت یارانه‌ها منتظر گزارش نهایی تامین زیرساخت‌ها هستیم و تا اوایل شهریور تصمیم‌گیری نهایی را انجام خواهیم داد.
وزیر ارتباطات درباره اختصاص اینترنت رایگان به سه دهک جامعه، گفت: حدود یک میلیون نفر ثبت‌نام کردند و بسته 40 گیگ برای آنان از ابتدای مردادماه فعال شده و تا پایان سال مهلت دارد و بسته‌ی تخصیص به آنان برای سال آینده نیز 50 گیگ است.
حسین امیرعبداللهیان گفت: در دهه‌های گذشته ابزار آمریکا و برخی کشورهای اروپایی فروش سلاح و دامن زدن به برخی جنگ‌ها در نقاط مختلف جهان برای منتفع شدن منافع غرب بود. در دو دهه اخیر این موضوع به استفاده ابزاری از تروریسم در راستای تحقق منافع آمریکا و برخی کشورهای غربی توسعه پیدا کرده است.
وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که وام ۷۰۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن هنوز تصویب نشده است گفت بر اساس برنامه ریزی انجام شده به صورت ماهانه تعدادی از واحدهای این طرح را تحویل خواهیم داد.
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: وصول حاصل از فروش نفت و میعانات و درآمد حاصل از مالیات در۴ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۵۸۰ و ۲۰۰ درصد رشد داشته است.
وزیر بهداشت، بیان کرد: خواهشم از والدین این است که تمام کودکان بالای ۱۲ سال را یکبار دیگر واکسن یادآور برایشان بزنند، به هر حال بچه‌ها وقتی به مدرسه می‌روند، ممکن است شیوه‌نامه‌ها را به طور کاملا رعایت نکنند و مبتلا شوند.
وزیر اقتصاد در رابطه با اظهارات رئیس دولت قبل مبنی بر آنکه با چه وضعیتی دولت را تحویل داده اند گفت: بهتر این بود که در کنار این شاخص ها اشاره ای به خزانه خالی میشد که طبق نامه آقای واعظی به جناب نوبخت مسئله خزانه خالی را با بیش از ۵۴ هزار همت استفاده از تنخواه را مطرح کردند.

وزیر نیرو با بیان اینکه ایران قدرت اول تولید برق غرب آسیا است، گفت: حرکت به سوی انعقاد قرارداد‌های راهبردی بلند مدت در بخش برق، یکی از محور‌های دیپلماسی پویای منطقه‌ای دولت بوده که نتایج درخشانی را برای کشور به همراه داشته است.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد عصر روز گذشته جمعه بیست و چهارم تیرماه در حاشیه بازدید از مجموعه تئاترشهر خبر از بازسازی اساسی این مجموعه را داد.
وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر ممنوعیت هرگونه پیش فروش و فروش چارتری بلیت‌های هواپیما برای اربعین حسینی گفت: با تمهیدات و برنامه ریزی‌های انجام گرفته به هیچ عنوان اجازه افزایش قیمت و ایجاد بازار سیاه در سفرهای هوایی برای ایام اربعین را نخواهیم داد.
احسان خاندوزی در حاشیه مراسم افتتاحیه مدرسه تابستانی سیاست‌گذاری اقتصادی در جمع خبرنگاران با اشاره به اختصاص سهام عدالت به جاماندگان گفت: با همکاری وزارت رفاه این تکلیف قانون بودجه را با اولویت دهک‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی پیگیری می‌کنیم و پیش نویس مصوبه آن آماده و به کمیسیون اقتصادی ارسال شده و به محض تصویب به اجرا می‌رسد.