حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر بهداشت گفت:در دوران دفاع مقدس افتخار خدمت در استان ایلام نصیبم شد و خاطرات خوبی از مردمان نجیب و ولایت‌مدار این استان و ایثار و فداکاری آنان دارم و علاقمندم که بطور شایسته‌ای به این استان در حوزه سلامت خدمت شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه تاکنون شبکه ملی اطلاعات تا حدود ۶۰ درصد پیشرفت داشته است، گفت: با راه‌اندازی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها، این کار شتاب خواهد گرفت ضمن اینکه در حال راه اندازی ۴ قطب مرکز داده در راستای توزیع ترافیک در کشور هستیم که دیتا سنترهای بزرگ در کشور در این ۴ قطب راه‌اندازی خواهد شد تا بتوانند نیازمندی‌های مردم را در فاصله نزدیک‌تر به آن‌ها فراهم کنند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی اعلام کرد: برای بررسی لایحه قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور در ۱۸ نشست فوق العاده و در سه شیفت با حضور رئیس جمهور و اعضای هیات دولت ۵۸ ساعت کارکارشناسی صورت گرفت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: افزایش قیمت خودرو متاثر از افزایش قیمت تمام شده تولید آن در کارخانه نیست، بلکه متاثر از نگاه مردم به عنوان یک کالای سرمایه ای به خودرو بوده که با افزایش نرخ ارز به دنبال خرید خودرو و حفظ ارزش سرمایه خود هستند.
وزیر ارشاد گفت: نهادهای امنیتی به هیچ وجه مشکلی ندارند، همه آنها از جمله شاک و شعام ( شورای امنیت کشور و شورای عالی امنیت ملی) مرتب از ما پیگیری می‌کنند تا فعالیت‌های هنری به صورت عادی برگزار شود و ما هم مشکلی نداریم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

عضویت کتابداران در صندوق اعتباری هنر

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از جشنواره سینما حقیقت از عضویت کتابداران کتابخانه‌های عمومی در صندوق اعتباری هنر خبر داد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گفته‌ام لیست خبرنگارانی که به مسابقات جام جهانی قطر رفتند، منتشر شود و اگر نقدی هم وجود دارد با رسانه‌ها در این خصوص جلسه برگزار کنیم.
وزیر بهداشت گفت: ایران از دیرباز به داشتن نوابغ معروف بوده است و تحریم ها نباید مانعی برای ارتباط دانشمندان و جوانان ایرانی با دنیا شود چراکه دنیا به سمت برداشتن مرزهای دانش حرکت می کند.
وزیر کار گفت: استفاده از کالابرگ اختیاری است یعنی کسانی که خواستند می توانند از استفاده کنند و کسانی که خواستند می توانند از مبلغ نقدی استفاده کنند. کارت الکترونیکی افراد معادل مبلغ یارانه شارژ می شود و افراد در یک بازه زمانی مشخص مختار هستند با این کارت، پروتیین خرید کنند یا پول آن را برداشت کنند.
وزیر اقتصاد با اشاره به برنامه دولت برای مهار نقدینگی از طریق انضباط مالی دولت و کنترل ترازنامه بانک‌ها تصریح کرد: با توجه به وضعیت بانک‌ها و محدودیت‌هایی که برای پرداخت تسهیلات در بخش های مختلف دارند، باید در هر استان بر تامین مالی پروژه‌های اولویت‌دار تمرکز کنیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هیات علمی را مهمترین رکن آموزش دانست و گفت: جذب هیات علمی دانشمند، مبتکر، همگام با انقلاب اسلامی و مردم ما را به سمت کسب مرجعیت علمی سوق خواهد داد.