حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر بهداشت و درمان تاکید کرد که کل مرگ و میر کرونا در کشور ۱۴۲ هزار نفر بوده که ۱۳۲ هزار نفر آن مربوط به قبل از انجام واکسیناسیون عمومی است و از زمان انجام واکسیناسیون تنها ۱۰ هزار نفر که واکسن نزده یا بیماری زمینه‌ای داشتند براثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.
رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، توئیتی در خصوص برجام در فضای مجازی منتشر کرده که حواشی زیادی را به دنبال داشته است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان این که بخشی از مطالبات معلمان را به صورت علی‌الحساب پرداخت می کنیم، گفت: رتبه‌بندی معلمان از ۲۶ مرداد آغاز می شود.
وزیر امور خارجه پیگیری روشن شدن ابعاد مختلف فاجعه مزارشریف با مسؤولان هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان را مسؤولیت وزارت امور خارجه اعلام کرد و گفت: در مذاکرات این موضوع همواره در دستورکار بوده است.
وزیر اقتصاد گفت:: برای ارائه کالابرگ به جهت پرداخت یارانه‌ها منتظر گزارش نهایی تامین زیرساخت‌ها هستیم و تا اوایل شهریور تصمیم‌گیری نهایی را انجام خواهیم داد.
وزیر ارتباطات درباره اختصاص اینترنت رایگان به سه دهک جامعه، گفت: حدود یک میلیون نفر ثبت‌نام کردند و بسته 40 گیگ برای آنان از ابتدای مردادماه فعال شده و تا پایان سال مهلت دارد و بسته‌ی تخصیص به آنان برای سال آینده نیز 50 گیگ است.
حسین امیرعبداللهیان گفت: در دهه‌های گذشته ابزار آمریکا و برخی کشورهای اروپایی فروش سلاح و دامن زدن به برخی جنگ‌ها در نقاط مختلف جهان برای منتفع شدن منافع غرب بود. در دو دهه اخیر این موضوع به استفاده ابزاری از تروریسم در راستای تحقق منافع آمریکا و برخی کشورهای غربی توسعه پیدا کرده است.