یادداشت‌ها

از کودکی به ما گفته‌اند، لقب «امیرالمؤمنین» منحصراً در حق علی‌‌بن ابی‌طالب علیه‌السلام است.
از ممنوعیت نیروی انتظامی در احضار و توقیف خودروی مردم تا مسئولیت قانونی نقض حقوق اساسی شهروندان
هنگامی که از مقاوم بودن یک سازه ساختمانی در برابر حوادث طبیعی هم‌چون زلزله صحبت می‌کنیم، مفهوم مشخصی از مقاومت داریم. مراد این است که ساختمان آن‌قدر مستحکم بنا شده، که در معرض تهدیدهای متعارف طبیعی همچون سیل، طوفان و زلزله نیست. برای این منظور مهندسین ساختمان به گونه‌ای پی‌ها، اسکلت و دیوارهای ساختمان را طراحی می‌کنند که در مقابل فشارهای عمودی و افقی مقاوم باشد و از آسیب‌های ناشی از طوفان و سیل نیز در امان باشد.
هادی خانیکی نوشت: باید به هر نگاه و صدای متفاوتی احترام گذاشت و هر فرد و گروه و نسل و صنفی را آن‌قدر به رسمیت شناخت که سخن‌ها و فهم‌شان موجب بازاندیشیدن و اصلاح دیدگاه‌های جزمی و متصلب شود.
رئیس ‌رژیم، رئیس ‌دولت، رئیس ‌اپوزیسیون، رئیس ‌موساد و شخصیت‌های مهمی مانند لیبرمن با صراحت گفته‌اند، دولت اسرائیل پیش از 80 سالگی برای بار سوم از بین می‌رود.
هرقدر ایران مشکلاتش با همســایگانش کمتر باشد در موضع منطقه اى به عنوان یک قدرت منطقه اى تاثیــر مثبت دارد و از این جهت به نظر مى رســد اگر مذاکرات با آژانس به نتیجه برسد در دور بعدى که با 1+4 یا 1+5 در آن وضعیت دســت ایران پرتــر خواهد بود.
بسیاری از صاحب‌نظران روابط بین‌الملل، آینده روابط دولت‌ها و کشورها را چه در سطح منطقه‌ای یا بین‌المللی به چگونگی ادامه یا پایان «جنگ اوکراین» ارزیابی و پیش‌بینی می‌کنند.
دفاع، پاداش مشروع به بدی و زیان و از نگاهی دیگر، مجازاتی است که در برابر تعرض انجام می‌شود؛ بدین نحو هم بدی جبران می‌شود و هم نظم در جامعه استقرار می‌یابد.
حقیقت دین به حاشیه رفته و ظواهر  و اطلاعات فقهی جایگزین واقعیت دین شد
پذیرش ارزش‌های دینی با زور و اجبار قانون شدنی نیست.
رهبر حکیم انقلاب مدت‌ها قبل از اعتراف غرب از «پیچ تاریخ» خبر داده‌اند و در یک‌سال اخیر در فرمایشات خویش حداقل 3 مرتبه به «نظم جدید در جهان» اشاره فرمودند.
پلک نمی‌زنیم و شکیبایی می‌کنیم تا روز موعود از ره برسد و فرمانده سرد و گرم چشیده، نقشه رسیدن به جام امتحان کند.
به نظر می‌رسد اگر دولت و سایر قوا و دستگاه‌های نظام اراده‌ای برای تحقق اهداف نامگذاری دارند، باید تجدیدنظر اساسی در رویکردها و عملکردهای خود داشته باشند
جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از صحبت‌های اسموتریچ انتقاد کرده و گفت: «من بابت اظهارات غیرقابل‌ قبول اسموتریچ ابزار تأسف می‌کنم. گفتن این صحبت‌ها در شرایطی که فضا از قبل متشنج است، اشتباه، بی‌احترامی و خطرناک است.»
اخیراً شکل جدیدی از تجارت آب توسط افراد سودجو در فلات خشک ایران رونق گرفته که بی شباهت به دزدی اموال عمومی نیست!
مملکت و مردم با مشکلات مالی و معیشتی سنگینی روبرو هستند و نمی‌شود بر بار مشکلات افزود و تباهی را به عبارات سهل و بلاتاثیر فروکاست. این کارها موجب رنجش گروهی از مردم، بی تفاوتی جماعتی از افراد و سرانجام واکنش جماعتی خواهد شد.
هنری کیسینجر طی مصاحبه‌ای گفته است که چین به‌ عنوان میانجی برای عربستان و ایران تغییری اساسی در وضعیت استراتژیک خاورمیانه است.
با اوج گرفتن موج تورمی، درآمد مردم و پیشی گرفتن تورم خوراکی، بی‌ثباتی اقتصادی شدید در جامعه نمودار شد که باعث از بین رفتن برنامه‌های اقتصادی از پیش تعیین شده با تغییرات شدید، نرخ ارز و تحریم‌های بیشتر که باعث نوعی سردرگمی در سیاست گذاری‌های دولتی بوده و آثار درماندگی برای تامین حداقل نظام رفاهی جامعه را نمایانگر کرده است.
مبانی جمهوری اسلامی هیچ شخص یا گروه و جناح سیاسی حق ندارد سلیقه و نظر شخصی و جناحی خویش را بر مردم اعمال کند با این وصف آنچه از مفهوم و مفاد ضرورت اصلاح قانون اساسی در سال ۶۸ استخراج می شود توجه به خواست ملت است.