تازه‌ترین عناوین

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برای دانشجویانی که بنا به شرایط کرونایی نتوانسته‌اند تحصیلات خود را به اتمام برسانند دو نیم سال تحصیلی تسهیلات خوابگاهی و تغذیه ای پیش بینی کرد.

مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه ای از باز شدن سامانه نوبت‌دهی واکسن کرونا salamat.gov.ir برای دانش‌آموزان سال آخر متوسطه دوم (متولدین ۱ مهر ۱۳۸۲ تا ۱ مهر ۱۳۸۳) خبر داد.
رئیس بیمارستان شریعتی با اشاره به اینکه تاکنون درمان ثابت شده‌ای برای بیماری کرونا وجود ندارد، گفت: برای فلج اطفال و آبله هم درمان ثابت شده‌ای نداریم، اما با واکسیناسیون توانستیم آنها را کنترل کنیم؛ بنابراین تزریق واکسن کرونا بسیار مهم است، زیرا به میزان زیادی از مرگ و میر جلوگیری می‌کند.
بورس تهران هفته آخر شهریور را با ریزش شدید آغاز کرد. این در حالی بود که دلار، مهمترین عامل تعیین‌کننده مسیر بازار طی هفته‌های اخیر، امروز را در نیمه کانال ۲۷ هزار تومانی ثابت بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران:

آب سدها کم شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در حال حاضر ذخایر سدهای تامین کننده آب شرب تهران به ۳۵۰ میلیون متر مکعب رسیده است.
این ویروس در نمونه‌های مدفوع به‌طور متوسط ‌۱۲.۵ روز پس از منفی بودن آزمایش کرونا باقی می‌مانند. با این حال، نتایج یک مطالعه در چین نشان داد که در مدفوع کودک در بیش از ۷۰ روز پس از شروع بیماری ویروس مشاهده شده است.
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره شیوع آنفولانزا در پاییز گفت: پارسال آنفولانزا به خاطر ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی بسیار کم بود. واکسن آنفولانزا هم به میزان قابل قبول زده شد. البته سال‌های قبل از آن هم واکسن می‌زدیم و به نظرم بیشترین سهم در کاهش ابتلا را فکر می‌کنم ماسک و فاصله اجتماعی داشته است. این اتفاق امسال احتمالا نخواهد افتاد، به این علت که در خوشبینانه‌ترین حالت مردم نصف پارسال پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند.
معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: به دلیل خالص بودن آنتی ژن نوترکیب، این واکسن عاری از DNA ، RNAو آنتی‌ژن N ویروس بوده و خطر عوارضی مثل التهاب ریوی در این واکسن وجود ندارد.
مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در ۵ ماهه نخست ۱۴۰۰، بیش از ۱۰ میلیون تن کالای اساسی از طریق بنادر وارد کشور شده است.
سازمان آگهی های پرسون