تازه‌ترین عناوین

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: دانشجوی واکسینه نشده حق حضور در دانشگاه را ندارد، دانشگاه‌ها باید از واکسیناسیون دانشجویان اطمینان حاصل کنند.

هرمز شجاعی‌مهر، خطاب به رییس و مدیران جدید صداوسیما می‌گوید: نگاه مستقیمتان به مردم باشد و نگاه غیرمستقیمتان به مدیران، وزرا و وکلا و بقیه افرادی که توقعاتی از سازمان دارند.
برای آگاهی از اتفاقات جذاب و مهم پیش روی خود در روز یکشنبه سی ام آبان ماه 1400 فال روزانه را بخوانید.
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از پیشنهاد پرداخت وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی به سهامداران خُرد در قبال قرار گرفتن سهام به عنوان وثیقه خبر داد.
یک دستگاه واحد مسکونی ۸۰ متری، با عمر بنای ۱۷ سال، واقع در منطقه شاد آباد تهران، به مبلغ یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.
طولانی‌ترین ماه گرفتگی جزئی قرن به وقوع پیوست.
ماه گرفتگی پدیده ای است که در آن زمین از میان ماه و خورشید عبور خواهد کرد و سایه خود را بر ماه خواهد انداخت. عجیب ترین ماه گرفتگی قرن به وقع پیوست.
این ماه گرفتگی ناقص به مدت سه ساعت و ۲۸ دقیقه و ۲۳ ثانیه به طول انجامید که از همه‌ ماه‌گرفتگی‌های سال ۲۰۰۱ تا ۲۱۰۰ طولانی‌تر بود.

این ماه گرفتگی به صورت جهانی قابل رویت نبود و تنها مکان‌هایی که ماه بالای افق قرار دارد دیده شد. ساکنین آمریکای شمالی در هر ۵۰ ایالت و همچنین ساکنین کانادا و مکزیک توانستند این رویداد را به طور کامل مشاهده کنند.

طولانی بودن این ماه گرفتگی صرفا عبور ماه از سایه زمین بود و چیزی حدود سه ساعت و نیم طول کشید تا ماه از سایه زمین عبور کند.

در ادامه عکس هایی از شگفت انگیزترین ماه گرفتگی قرن را مشاهده کنید.
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: بیش از 10 میلیون نفر متقاضی دریافت کارت هوشمند ملی در نوبت دریافت این کارت هستند و حدود چهار میلیون نفر از بیش از 65 میلیون نفر ایرانی واجد شرایط دریافت این کارت هنوز برای ثبت نام و گرفتن آن اقدام نکرده‌اند.
به تازگی درمان ضد ویروسی گیاهی برای کووید-۱۹ توسط دانشمندان دانشگاه ناتینگهام انگلستان کشف شده است که در درمان گونه‌های ویروس سارس-کوو-۲ حتی نوع بسیار عفونی دلتا موثر است.
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت امروز سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و در برخی نقاط خوزستان، ایلام، لرستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه و غرب خلیج فارس موجب بارندگی، وزش باد شدید موقت و رعد و برق خواهد شد.
بنابر اعلام وزارت بهداشت در شبانه روز گذشته ۳هزار و ۵۳۹ بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند؛ کاهش آمار مبتلایان شناسایی شده درحالیست که متاسفانه آمار فوتیهای ناشی از این بیماری در کشور همچنان سه رقمی است.
هر برگه تسهیلات مسکن با عبور از مرز ۸۰ هزار تومان، به گرانی هزینه دریافت وام خرید مسکن دامن زد.

مدیر پرستاری بیمارستان مسیح دانشوری با ارائه توضیحاتی درباره علائم هشداردهنده بیماری کووید۱۹ و نحوه مراقبت از این بیماران در منزل، گفت: افراد در صورت داشتن علائم کرونا از خود درمانی بپرهیزند.
سازمان آگهی های پرسون