زناشوئی

صفحه زناشویی مجله پرسون به شما کمک میکند تا زندگی و رابطه زیبایی با همراه و همسر خود داشته باشید.

یک خانواده‌درمانگر درباره معیارهای یک خانواده سالم گفت: استحکام یک خانواده با درک تفاوت‌ها، گفت‌وگو و رفع سوءتفاهم‌ها فراهم می‌شود که رویکردی صمیمی، روشن و محترمانه است و رویکردی آمرانه، عاجزانه و با سکوت‌های آزاردهنده نیست؛ باید آگاه باشیم قهر و سکوت یک خانواده نشانه سالم بودن آن نیست.
جملاتی وجود دارند که درمانگران آرزو می کنند زوج ها هنگام درگیری آن را بیان نکنند. در ادامه به جملاتی اشاره می کنیم که زوج ها نباید بگویند در عوض می گوییم چه جملاتی باید گفته شود.  

آیا از زندگی مشترک خود لذت می برید؟ برای لذت بردن از زندگی مشترک نیاز به انجام کارهای بزرگ و پرهزینه ندارید و به راحتی می توان از زندگی مشترک خود لذت برد.
مساله تعرض و آزار و اذیت جنسی در وهله اول از نگاه قضایی صرفا یک ادعا است. البته تمام شکایت‌ها در وهله اول فقط یک ادعا هستند. پس ادعای آزار و اذیت جنسی مانند هر ادعای دیگری اثبات آن نیازمند دلایلی است. موضوع تعرض جنسی اگر ثابت شود، جزو جرایم حدی تلقی می‌شود. اثبات آن هم راه‌های گوناگونی دارد.

چگونه از یک ازدواج اشتباه رها شویم؟ در این مقاله به شما نکاتی مهم و راه‌های موثر برای خروج از یک ازدواج نادرست را معرفی می‌کنیم. با مطالعه این مقاله، شما می‌توانید بهترین تصمیم را بگیرید تا زندگی خود را به مسیر صحیح و سالمی هدایت کنید.
دنبال کردن شریک عاطفی سابق در فضای مجازی در شروع اغلب حالت معصومانه‌ای دارد، اما این فعالیت ممکن است چرخشی خطرناک داشته باشد و افراد به شکل وسواس‌گونه‌ای به دنبال اطلاعاتی فراتر از آنچه در فضای مجازی وجود دارد بگردند.
زوج های زیادی دوروبرمان هستند که سال ها در کنار هم زندگی می کنند بی آنکه ذره ای به هم عشق بورزند. نوعی همزیستی که رنگ و بوی مهر و محبت ندارد. قدیمی ها می گفتند عادت کردن و امروزی ها واژه طلاق عاطفی را به کار می برند.
دوران بارداری از مهمترین دوره‌های زندگی مادران به شمار می‌آید که در کنار دشواری‌های جسمی خود، از نظر روحی نیز تاثیرات قابل توجهی بر مادران باردار باقی می‌گذارد. در این دوران نقش حمایتی همسران از اهمیت بسزایی برخوردار است و علاوه بر تامین سلامت روانی مادر به تحکیم روابط زوجین کمک می‌کند.
تعداد فزاینده‌ای از جوانان مجرد هستند. بسیاری از این افراد نمی‌خواهند مجرد باشند. آنان می‌خواهند در یک رابطه باشند. با این وجود، به دلایلی در این باره شانسی ندارند. علت آن چیست؟ چه چیزی آنان را عقب نگه داشته است؟
ما معمولاً تصور می کنیم مسائل جدی ای مانند خیانت یا دعوای مکرر، مردم را به فکر طلاق می اندازد. اما گاهی هم زوج ها به خاطر چیزهای عجیب یا حتی احمقانه ای تصمیم به پایان دادن به زندگی مشترک خود می گیرند.
چگونه می‌توان تشخیص داد که یک فرد خواستگار مناسبی است یا خیر؟ این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا نکات مهم و تفاوت‌های اساسی در انتخاب یک خواستگار را درک کنید.