سبک زندگی

بسته پیشنهادی سبک زندگی شما را با تمام زوایای خانه داری آشنا می کند.

اگر صبح‌ها تا پیش از خوردن چای یا قهوه، خلق خوبی ندارید، نشان‌دهنده اعتیادتان به کافئین است. کافئین به مغز حس خوبی می‌دهد و نبود آن موجب بدخلقی‌تان می‌شود.
می‌توانید با تنفس دیافراگمی، ریه‌ها را تقویت کنید. تنفس دیافراگمی به بدنتان یاد می‌دهد به‌جای اینکه سینه را برای تنفس به کار بگیرد از دیافراگم استفاده کند.
غیبت را پشت در بگذارید. راه‌های بهتری برای صرف انرژی و تمرکز کردن، به جا صحبت از مسائل خصوصی دیگران وجود دارد.
تمیز کردن مشعل اجاق گاز به تعداد دفعات استفاده از آنها بستگی دارد. هر گاه با پخش شعله نامنظم یا تغییر رنگ چدن مواجه شدید، زمان تمیز کردن عمیق آن فرارسیده است. با این حال تمیز کردن منظم مشعل‌های چدنی شما را از تمیز کردن عمیق بی‌نیاز می‌سازد.
بی تحرکی و نشستن مداوم روی صندلی می‌تواند باعث بروز عوارض جسمانی و در دراز مدت عوارض قلبی و عروقی در افراد شود. متخصصان همواره فعالیت بدنی را به عنوان بهترین راه حل برای بهبود وضعیت جسمانی افراد بی تحرک مطرح کرده‌اند.
یک متخصص طب ایرانی دانشگاه بیان داشت: در طب ایرانی به حجامت بیش و پیش از یک راهکار درمانی، به‌عنوان اقدامی برای حفظ سلامتی نگاه می‌شود و از این منظر حجامت به شرط رعایت آداب آن برای افراد سالم و غیربیمار هم می‌تواند مفید باشد.
خوردن چای زنجبیل برای افرادی که دارای درد‌های مفصلی هستند، بسیار مفید است. زنجبیل منجر به کاهش قند و چربی خون می‌شود و دارای آنتی اکسیدان قوی است. در خانم‌ها می‌تواند منجر به کاهش دسیمنوره (درد‌های قاعدگی) شود.
کارشناسان توصیه می‌کنند قبل از خواب، از مصرف کافئین خودداری کنید. اگر قهوه یا نوشیدنی‌های انرژی‌زا را عصرهنگام یا اواخر روز بنوشید، کافئین موجود در آن موجب بی‌خوابی شما می‌شود. شواهد نشان می‌دهد که اثر کافئین ممکن است تا شش ساعت در بدن باقی بماند.
تعداد فزاینده‌ای از جوانان مجرد هستند. بسیاری از این افراد نمی‌خواهند مجرد باشند. آنان می‌خواهند در یک رابطه باشند. با این وجود، به دلایلی در این باره شانسی ندارند. علت آن چیست؟ چه چیزی آنان را عقب نگه داشته است؟
علت اصلی اتو رفت پارچه، استفاده از دمای اتو بیش از حد مناسب برای نوع پارچه است. همچنین، استفاده از اتو روی پارچه‌های خیس یا آهاردار نیز می‌تواند باعث اتو رفت پارچه شود. برای جلوگیری از اتو رفت پارچه، باید از دمای مناسب اتو برای نوع پارچه استفاده کنید. همچنین، از اتو روی پارچه‌های خیس یا آهاردار استفاده نکنید.
وقتی در یک جمع، از نوع حرف‌ زدن و سخنرانی‌مان تعریف‌ می‌کنند که در قدم اول، منظورمان را درک‌ کنند. پس باید واضح صحبت کنیم و حرف‌مان را به اصطلاح نپیچانیم.
افرادی که هرگز در زندگی پیشرفت نمی‌کنند، معمولاً عادت دارند که دیگران را به خاطر شکست‌های خود سرزنش کنند. آن‌ها به جای اینکه مسئولیت اعمال و نتایج خود را برعهده بگیرند، انگشت اتهام را به سمت افراد دیگر، شرایط یا حتی سرنوشت می‌گیرند.
اگر می‌خواهید خانه خود را از هر گونه میکروب و بیماری پاکسازی کنید، باید سطوح نرم مانند مبلمان و فرش را عمیقا پاکسازی کنید. اثاثیه نرم اغلب مخفیگاه خوبی برای میکروب‌ها هستند و شستشوی منظم اقلامی مانند فرش، مبلمان پرده، روکش کوسن و بالش برای جلوگیری از انتقال بیماری‌ها ضروری است.
«امروز حال خوبی ندارم.» این جمله را ممکن است در طول روز زیاد شنیده باشید. کسی که در همان دقایق اول دیدارتان با او متوجه پژمردگی و کسلی‌اش می شوید.
تغذیه کلید متابولیسم است. مسیرهای متابولیسم تکیه بر مواد مغذی دارد که برای تولید انرژی تجزیه می‌شوند. این انرژی به نوبه خود توسط بدن برای تولید پروتئین‌های جدید و... مورد نیاز است. مواد مغذی ضروری انرژی و مواد شیمیایی ضروری که بدن خود نمی‌تواند سنتز کند را تامین می‌کنند.