روانشناسی

روانشناسی مجله پرسون با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی آموزشی در زمینه سلامت روح و روان می پردازد.

بی‌اعتمادی، پیامد‌های عاطفی زیادی به‌دنبال دارد و باعث می‌شود فرد نتواند به‌سادگی به دیگران اعتماد کند، خودش را مقصر و ساده‌لوح بداند و مدام از خود سؤال کند که چرا در ارتباطاتش دچار اشتباه می‌شود.

خودکشی، پدیده‌ای جهانی و دهمین علت مرگ‌ومیر در کشوری مانند ایالات‌متحده‌آمریکا است. با توجه به قابل پیشگیری بودن این پدیده، اطلاع از عوامل زمینه‌ساز، علائم و راهکارهای پیشگیری، از مهم‌ترین ملزومات محسوب می‌شود.
پرخاشگری در همه جوامع نشاًت گرفته از عوامل فردی و اجتماعی است برخی عوامل فردی تاثیرگذار در پرخاشگری را نبود اعتماد به نفس، برآورده نشدن نیازها، سرخوردگی، ناامیدی، نفرت، ترس، لجاجت، تمارض و مخالفت می‌توان شمرد.
دبیر علمی سی و نهمین کنگره روانپزشکان ایران از بیماری افسردگی به عنوان یکی از رایج‌ترین اختلالات روانپزشکی نامبرد و گفت: در کشور ما تعداد مبتلایان در زنان ۲ برابر مردان است.
خودداری از نگاه مستقیم همیشه نشانه دروغگویی نیست. اما اگر متوجه شدید که فرد مقابلتان دائماً نگاهش را از شما می‌دزدد (نگاه خود را اغلب به سمت گوشه‌های راست یا چپ چشم‌هایش می‌برد)، ممکن است در حال دروغ گفتن باشد.
اعصاب آرام یکی از خواسته‌های انسان امروزی است چراکه با وجود تمام مشغله‌های روزمره، فراموش می‌کنیم که مغز ما مانند جسممان نیاز به استراحت دارد از این رو در روندی فرسایشی قرار می‌گیریم.
تحقیق علمی تلاشی برای روشنگری است نه هتک حرمت؛

عشق جادو است و البته هورمون!

عشق به یک اندازه متعلق به شاعران و دانشمندان است زیرا به یک اندازه متعلق به روح و بدن است. قرار گرفتن یکی در مقابل دیگری یک شرط از ابتدا همراه با باخت است: درک واقعی عشق به هر دو متکی است. عشق جادو و هورمون است اتحاد معنوی و شلیک سیناپسی، یک تجربه عاطفی و یک سازوکار بیولوژیکی است.
همه ما می‌دانیم که گیاهان خواص مفید زیادی دارند اما آیا می‌دانستید برخی از گیاهان ممکن است به شما کمک کنند احساس آرامش بیشتری داشته باشید؟
پژوهشی در سال ۱۹۶۷ در ایالات متحده آمریکا برای اولین بار مفهوم “رویارویی با صدای خود” را مطرح کرد که بیانگر احساس ناخوشایند فرد از شنیدن صدای ضبط‌شده خودش است.
بیشتر اوقات افراد مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر دچار افسردگی هم می‌شوند (طبیعتا نگرانی زیاد به مررو باعث افسردگی شما می شود.)