علم و تکنولوژی

جدیدترین اخبار تکنولوژی روز دنیا را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

نتیجه شگفت‌انگیز یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آب بدون گرما و فقط با نور می‌تواند تبخیر شود و حتی این کار را با کارایی بیشتری انجام می‌دهد.
مهندسان چینی یک سکوی جمع‌آوری داده‌های پویا برای ثبت حرکت بازوی انسان در حین کار مونتاژ و سرهم‌بندی ساخته‌اند که می‌تواند به ربات‌ها در سرهم‌بندی ماهواره‌ها کمک کند.
باستان‌شناسان براساس تصاویر یک ماهواره جاسوسی متعلق به ایالات‌متحده که در طول جنگ سرد گرفته شده بودند، تقریباً ۴۰۰ قلعه رومی را در سراسر عراق و سوریه شناسایی کرده‌اند که تاکنون کشف نشده بودند.
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام از ایجاد گمرک تخصصی فناوری اطلاعات در این منطقه خبر داد و گفت: بر اساس مصوبات، مقرر شده است که منطقه ویژه پیام به عنوان نخستین و تنها قطب مرکز داده کشور باشد؛ از این رو این منطقه به عنوان قطب دیتاسنتر کشور معرفی شد.
کاوشگران غار در اوایل ماه جاری به یک جنگل ماقبل تاریخ در پایین یک فروچاله غول پیکر در جنوب چین برخورد کردند. فروچاله هایی از این دست در زبان چینی با نام Tiankeng یا «گودال بهشتی» نیز شناخته می شوند.
پنجشنبه -چهارم آبان- ماه به نزدیک‌ترین نقطه در امتداد مدار خود به زمین خواهد رسید و کمی بزرگ‌تر از زمان‌های دیگر به نظر می‌رسد.
شرکت دژ یکی از بزرگ‌ترین و برترین تولیدکنندگان انواع درب در سراسر کشور به شمار می‌آید، در ادامه به بررسی موضوع خواهد پرداخت و درب اتاق سرور را به طور کامل به شما دوستان گرامی معرفی خواهد کرد.
دانشمندان در تحقیق جدید متوجه شده‌اند که پرتاب موشک می‌تواند اثرات نامطلوبی بر استراتوسفر زمین که یکی از لایه‌هایی جوی بالایی آن است داشته باشد و فلزات را به آن وارد کند.