علم و تکنولوژی

جدیدترین اخبار تکنولوژی روز دنیا را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

پنجشنبه -چهارم آبان- ماه به نزدیک‌ترین نقطه در امتداد مدار خود به زمین خواهد رسید و کمی بزرگ‌تر از زمان‌های دیگر به نظر می‌رسد.
شرکت دژ یکی از بزرگ‌ترین و برترین تولیدکنندگان انواع درب در سراسر کشور به شمار می‌آید، در ادامه به بررسی موضوع خواهد پرداخت و درب اتاق سرور را به طور کامل به شما دوستان گرامی معرفی خواهد کرد.
دانشمندان در تحقیق جدید متوجه شده‌اند که پرتاب موشک می‌تواند اثرات نامطلوبی بر استراتوسفر زمین که یکی از لایه‌هایی جوی بالایی آن است داشته باشد و فلزات را به آن وارد کند.
اگر ستاره‌ها را مانند خانه‌ها در نظر بگیریم، کهکشان‌ها مانند شهرهایی پر از خانه‌اند. در هر صورت، هرگز نمی‌توانید به انتهای کیهان برسید. دانشمندان اکنون بعید می‌دانند که گیتی پایانی داشته باشد یا جایی باشد که در آن، دیگر کهکشان‌ها به اتمام برسند یا به یک دیوار نهایی برسیم.
قائم مقام فرهنگستان علوم، گفت: علم هسته‌ای در کشور ما برای نجات جان انسان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیماران به‌واسطه آن درمان می‌شوند،‌ اما همین علم در دست عده‌ای دیگر تبدیل به بمب اتم می‌شود و در مدت کوتاه جان تعداد بسیار زیادی از انسان‌ها را می‌گیرد.
آیا موجودات بیگانه زمانی روی سطح مریخ راه‌می‌رفتند و ردپای فسیل شده‌ای را در صخره‌ها باقی می‌گذاشتند؟
یک کارشناس فضایی گفت: تخصصان ایرانی توانسته‌اند با استفاده از تحلیل و پردازش دیتای ماهواره‌های داخلی و خارجی اطلاعات بسیاری را در زمینه کسب و کارهای فضایی به دست‌آورند.
پیشرفت فناوری و ارزش پیدا کردن لیتیوم که یک ماده‌معدنی کلیدی در دنیای فناوری است، روستایی فقیر در هند را روی دریایی از ثروت نشانده است.
آتوثانیه و جایزه نوبل فیزیک؛

از عمر جهان چند ثانیه می‌گذرد؟

مدت زمانی که شما برای خواندن این جمله صرف کردید، معادل یک میلیارد میلیارد آتوثانیه است. حالا چرا چنین بازه زمانی کوچکی برای برندگان جایزه نوبل فیزیک امسال تا این حد اهمیت داشت؟