علم و تکنولوژی

جدیدترین اخبار تکنولوژی روز دنیا را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

رییس هیات مدیره شتابدهنده دانش‌بنیان تخصصی صنعت انرژی گفت: این شتابدهنده با در دست داشتن شبکه‌ ارتباطات زیرساخت‌ها، منتورها و لیدرهای مجرب در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از استارت‌آپ‌ها تا رسیدن به فناوری حمایت خواهد کرد.
موفقیت های کره جنوبی در فضای مجازی مرهون تحقق شبکه ملی اطلاعات در این کشور است؛ وجود شبکه ملی اطلاعات در کره جنوبی، بستر دسترسی امن و پایدار به سرویس‌های ملی را برای کاربران کره ای مهیا نموده و شرایط را برای بهره مندی آن ها از پهنای باند بسیار بالایی برای ارتباط و انتقال اطلاعات فراهم ساخته است.
شرکت اپل فروشگاه‌های خود در نیویورک سیتی را به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ تعطیل کرد.
از عکسی به عنوان ستون‌های آفرینش شبح مانند با پس زمینه‌ای پرستاره به عنوان واضح‌ترین تصویر گرفته شده از فضا نام برده می‌شود که توسط تلسکوپ هابل گرفته شده است.
چگونه تنظیمات Accessibility آیفون را برای اپ‌های مختلف شخصی کنیم؟

یک ترفند خوب برای آیفون داران

اگر نیاز به استفاده از ویژگی‌های دسترسی برای برنامه‌های مختلف دارید، اما نمی‌خواهید از آن‌ها در تمام بخش‌های آیفون خود استفاده کنید، این نکات باید برای شما مفید باشد.
مقامات عربستان سعودی یک محیط شبیه‌سازی‌شده برای بازدید بخشی از کعبه طراحی کرده‌اند و قصد دارند آن را در اختیار عموم قرار دهند.

اعتیاد به فضای مجازی نوعی از اعتیاد است که ضررش کمتر از اعتیاد به مواد مخدر نیست زیرا باعث سوختن گران‌بهاترین سرمایه انسان یعنی زمان می‌شود. اعتیاد به اینترنت باعث می‌شود که فرد دائما افکار وسواسی برای استفاده از اینترنت داشته باشد و هنگام دور شدن از فضای مجازی احساسات ناخوشایندی نظیر پریشانی و اضطراب را تجربه کند.
در دومین روز از نمایشگاه ایران‌تلکام صورت گرفت:

رونمایی از راهکار اینترنت خانواده همراه اول با نام «بومینو»

«بومینو» سرویس هوشمند و زیرمجموعه راهکار خانواده همراه اول که با هدف مدیریت والدین بر استفاده فرزندان از اینترنت طراحی شده، امروز در نمایشگاه ایران‌تلکام 2021 رونمایی شد.
اینستاگرام در درصدد است تا راههایی برای وارد کردن NFT ها (توکنهای غیرقابل معاوضه) به این شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدیو و دسترس پذیر کردن آنها برای دو میلیارد کاربرش ایجاد کند.
برخلاف تصور عمومی، تا به امروز هیچ هزارپایی با بیش از ۷۵۰ پا کشف نشده بود اما اکنون دانشمندان اولین هزارپای واقعی جهان با بیش از ۱۰۰۰ پا را کشف کرده‌اند.
متاورس یک دنیای آنلاین گسترده و بی نظیر است که افراد می‌توانند در آن از طریق آواتارهای دیجیتالی با یکدیگر تعامل داشته باشند.
آیینه هوشمند "های میرر" اطلاعاتی شخصی برای سلامت پوست را ارائه می‌دهد و همچنین محتوا‌های دلخواه کاربران را پخش می‌کند.