علم و تکنولوژی

جدیدترین اخبار تکنولوژی روز دنیا را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

گروهی از محققان دانشگاه هنگ کنگ از نخستین فولاد ضد زنگ و از بین برنده پاتوژن جهان رونمایی کرده‌اند که قادر به از بین بردن درصد بالایی از ویروس کرونا در ۳ ساعت است.
الکسا، وب‌سایت آنالیز کننده ترافیک وب و سرویس رتبه‌بندی سایت‌های پربازدید، اعلام کرد که پس از ۲۵ سال از شروع فعالیت، در تاریخ ۱ می ۲۰۲۲ (اول اردیبهشت ۱۴۰۱) برای همیشه بازنشسته و از دسترس خارج می‌شود.
رئیس دانشگاه تهران در مراسم روز دانشجو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در خصوص «عدالت» سخنرانی کرد که واکنش دانشجویان و دیگر سخنرانان این مراسم را به همراه داشت.
محسن جهانشاهی محقق و صاحب‌نظر در حوزه های فناوری و نوآوری در مقاله ایبه چالش های ساختاری به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد و راهکارهای بهبود وضعیت موجود را به کارگیری نخبگان واقعی بسیجی با روحیه جهادی و انقلابی‌گری دانست.
استفاده از تبلیغات محیطی در دنیای امروز به عنوان یکی از مهم ترین استراتژی های کسب و کار کاربرد یافته و در برخی موارد با توجه به معیار ها و همچنین ویژگی ها و امتیازات مناسبی که این روش دارد، می تواند انتخاب اول بسیاری از مدیران برای شناساندن محصول خود به مشتری باشد.
دبیر شورای راهبردی توسعه شبکه ملی اطلاعات با حضور در مرکز تخصصی مانیتورینگ همراه اول، در جریان ظرفیت‌ها و بسترهای توسعه یافته و نقش هر کدام در غنی‌سازی پروژه شبکه ملی اطلاعات قرار گرفت.
اپل واچ یک ساعت هوشمند فوق‌العاده است. این ساعت هوشمند باریک و براق عملکرد چشمگیری را هم از نظر سلامت و هم از منظر تکنولوژی ارائه می‌دهد.
استفاده از شاد توانسته، معادله پهنای باند کشور را نیز دچار تغییر کند؛ براساس گزارش‌های رسمی، در هنگام استفاده دانش‌آموزان و معلمان از شاد، ۱۰ درصد از کل ترافیک پهنای باند کشور به این پلتفرم اختصاص می‌یابد.
علاوه بر هواوی و زد‌تی‌ای، شرکت‌های چینی دیگری که از سوی ایالت متحده به عنوان تهدیدات امنیت ملی معرفی شدند شامل شرکت ارتباطات Hytera، شرکت فناوری دیجیتال هایک ویژن هانگژو و شرکت داهوا تکنالوجی می‌شود.
کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC)، مجوز پروژه اینترنت ماهواره‌ای شرکت بوئینگ را برای پرتاب ۱۴۷ ماهواره طی ۹ سال صادر کرد. این شرکت می‌تواند با راه‌اندازی شبکه اینترنت خود در فضا به رقیب اصلی استارلینک اسپیس ایکس تبدیل شود.
محققان فیسبوک دریافته‌اند که اینستاگرام، دختران نوجوانی را که دارای اختلالات بی‌ اشتهایی و سایر اختلالات خوردن هستند با عکس‌ها و فیلم‌هایی از دیگر دختران لاغر به رگبار می‌گیرد، عملی که کارشناسان می‌گویند، این اختلالات را بدتر می‌کند.