تسلا به خاطر دروغ گفتن جریمه شد

کمیسیون تجارت عادلانه کره جنوبی، شرکت تسلا را به خاطر اغراق در تبلیغ توانمندی خودروهایش در طی مسافت به ۲.۲ میلیون دلار جریمه محکوم کرد.

تصویر تسلا به خاطر دروغ گفتن جریمه شد

به گزارش سایت خبری پرسون، کمیسیون تجارت عادلانه کره جنوبی اعلام کرد که شرکت تسلا درباره توانمندی طی مسافت خودروهایش با هر بار شارژ و مزیت اقتصادی آنها نسبت به خودروهای بنزینی و همچنین عملکرد سوپر شارژرهایش اغراق داشته و به همین خاطر به جریمه ۲.۲ میلیون دلاری متهم شده است.

این کمیسیون کره‌ای مدعی شده که در هوای سرد توان طی مسافت خودروهای تسلا به حدود نصف آنچه شرکت در تبلیغات خود ادعا می‌کند، کاهش می‌یابد.

به نقل از رویترز، هنوز تسلا نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده است. اگرچه تسلا در تارنمای خود برای رانندگان نکته‌هایی را درباره نحوه تعامل با این خودروها در هوای سرد و لزوم به‌روزرسانی نرم‌افزار مصرف انرژی آنها ارائه داده، اما هیچ حرفی درباره کاهش توان طی مسافت آنها در هوای سرد و نزدیک به صفر ارائه نکرده است.

در سال ۲۰۲۱ یک گروه حمایت از مصرف‌کنندگان در کره جنوبی اعلام کرد که توان طی مسافت اکثر مدل‌های تسلا در هوای سرد تا بیش از ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

کمیسیون تجارت عادلانه کره جنوبی، اعمال جریمه حدود ۲۰ میلیون دلاری علیه شرکت بنز آلمان، به خاطر تبلیغات غلط درباره آلایندگی خودروهای دیزلی‌اش را هم در کارنامه خود دارد.

منبع: فارس

455112