علم و تکنولوژی

جدیدترین اخبار تکنولوژی روز دنیا را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

پیش‌بینی نتفلیکس درباره میزان افزایش تعداد مشترکان در سال ۲۰۲۲ باعث کاهش چشمگیر ارزش سهام این غول دنیای سرگرمی شد.







متا، شرکت مادر شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام و واتس اپ، از قابلیت جدید خود برای اینستاگرام رونمایی کرد. بر اساس این طرح کاربرانی که در اینستاگرام تولید محتوا می‌کنند، قادر خواهند بود برای محتوای صفحه خود حق اشتراک ماهانه بگیرند و اینگونه به درآمدزایی برسند.
کویت، یکی از ثروتمندترین کشورهای صادرکننده نفت جهان با توجه به تغییرات اقلیمی در حال تبدیل شدن به سرزمینی غیرقابل سکونت است.

یک نامه چهار صفحه‌ای که به دست "نیکولا تسلا" یکی از بزرگترین مخترعان تاریخ بشر نوشته شده است، در یک حراجی به قیمت بیش از ۳۴۱ هزار دلار به فروش رسید.
سهام تسلا در سال ۲۰۲۱ عملکرد عالی دیگری داشت و حدود ۵۰ درصد رشد کرد و این پس از افزایش ۷۴۰ درصدی سال ۲۰۲۰ بود بنابراین منطقی است که این روند می‌تواند در سال ۲۰۲۲ ادامه یابد.
هنگام خرید هندزفری، تشخیص نوع اصل از تقلبی آن بسیار مهم می باشد. نمونه های فیک و تقلبی زیادی در بازار وجود دارند که سبب گمراهی خریدار می شوند. نمونه های تقلبی از نظر ظاهر، همانند نمونه اصل و اورجینال می باشند ولی با در نظر گرفتن چندین نکته، می توانید به راحتی هندزفری اصل از تقلبی را تشخیص دهید.
پایان ماه ژوئن ۲۰۲۱، مارک زاکربرگ در اظهاراتی خطاب به کارکنانش از یک پروژه جاه‌‌طلبانه پرده برداشت. فعالیت شرکت متا (فیس‌بوک سابق) تا به امروز، محدود به تولید اپلیکیشن‌‌های اجتماعی و سخت‌افزارهایی در راستای پشتیبانی از آنها بود. اما زاکربرگ گفت آینده این شرکت، بسیار فراتر از اینها خواهد رفت.
برخی معتقدند در عصر داده و محتوای بی‌نهایت و حاکمیت هوش مصنوعی، ربات‌ها و به اصطلاح اتوماسیون خبر، دیگر روزنامه نگاری به حاشیه می‌رود و کمرنگ می‌شود؛ و شاهد غلبه روزنامه‌نگاری ربات خواهیم بود. اما در مقابل این پیش بینی هم وجود دارد روزنامه‌نگاری ارتقا خواهد یافت.
شرکت هیوندای موتور طی نمایشگاه CES ۲۰۲۲، از آینده‌ای تعاملی و تا حدی مجازی که آن را " metamobility"نامیده است، صحبت کرد.

دو دانشمند انگلیسی و آمریکایی مدعی شدند که در صورت مشکل در برنامه‌ریزی و تامین تجهیزات، اگر غذا در پایگاه‌های فضایی آینده کمیاب شود، کاشفان فضا می‌توانند به آدمخوار تبدیل شوند!

بر اساس آخرین گزارش‌های منتشرشده، نسل بعدی آیفون‌های اپل یعنی آیفون ۱۴ تغییرات بیشتری نسبت به آیفون ۱۳ خواهد داشت و با یک طراحی کاملا متفاوت در سال ۲۰۲۲ به کاربران عرضه خواهد شد.