14 بهترین روش های یادگیری زبان

یادگیری زبان همیشه یکی از بزرگترین چالش ها برای افراد مختلف بوده است. برخی یادگیری زبان انگلیسی را برای خود کابوس می دانند و به همین دلیل هیچ گاه به سمت آن نمی روند. اما واقعا انقدر یادگیری زبان ترسناک است؟ آیا واقعا راه بسیار طولانی و دشوار را برای یادگیری و تسلط بر یک زبان احتیاج دارید؟
تصویر 14 بهترین روش های یادگیری زبان

به گزارش سایت خبری پرسون، یادگیری زبان همیشه یکی از بزرگترین چالش ها برای افراد مختلف بوده است. برخی یادگیری زبان انگلیسی را برای خود کابوس می دانند و به همین دلیل هیچ گاه به سمت آن نمی روند. اما واقعا انقدر یادگیری زبان ترسناک است؟ آیا واقعا راه بسیار طولانی و دشوار را برای یادگیری و تسلط بر یک زبان احتیاج دارید؟

قطعا اینطور نیست. حداقل افرادی که این مسیر را طی کرده اند ابراز می کنند که آنچنان مسیر دشواری برایشان نبوده و با تمرین مستمر و گذاشتن زمان برای در ارتباط بودن با زبان آنها را به سطح قابل قبولی رسانده است. اما حقیقت این است که یکسری روش ها و ترفندها برای یادگیری زبان وجود دارد که اگر شما نیز از آنها استفاده کنید می توانید سرعت یادگیری خود را چند برابر کنید. ما در این مقال قصد داریم تا بهترین روش های یادگیری زبان را به شما معرفی کنیم.

بهترین روش های یادگیری زبان

1-مشاهده دوره های آموزشی

یادگیری زبان فقط یادگیری لغات نیست. شما برای تقویت تمامی مهارت ها از جمله ریدینگ، اسپیکینگ و رایتینگ نیاز دارید تا به طور کامل با گرامر آن زبان آشنا باشید. بنابراین اولین و مهم ترین گام برای شما گذراندن دوره های آموزش زبان انگلیسی است تا گرامر را گام به گام یاد بگیرید و آنها را به کار بگیرید. با تمرین و تکرار مداوم مواردی که یاد گرفته اید، گرامر وارد ناخودآگاه شما می شود و دیگر بدون فکر کردن اضافی می توانید از آنها استفاده کنید. یکی از بهترین گزینه ها برای مشاهده دوره های آموزش آنلاین سایت داناپ (Danup.ir) است که می توانید در آن دوره های زیادی را برای یادگیری زبان مشاهده کنید.

2-گوش دادن به رادیو و پادکست

یکی از روش های فوق العاده برای تقویت مهارت لیسنینگ گوش دادن به رادیو و پادکست های خارجی است. برای اینکار می توانید روزانه به مدت نیم ساعت به یک قسمت از یک پادکست یا یک کانال رادیویی مثل بی بی سی گوش کنید و سعی کنید متوجه منظور آن شوید. شما باید در زمان گوش دادن تمام تمرکز خود را جلب کنید.

3-خاطره نویسی

یکی از بهترین کارها برای تقویت مهارت رایتینگ نوشتن خاطرات روزانه است. بهتر است در پایان هر روز دفتر یادداشت خود را بردارید و خلاصه ای از اتفاقاتی که در طول روز برایتان افتاده است را به زبان انگلیسی یا هر زبانی که در حال یادگیری آن هستید بنویسید. در بسیاری از دوره های آموزش زبان آلمانی به بحث خاطره نویسی اشاره شده است.

4-تمرین با صدای بلند

یکی دیگر از روش های یادگیری زبان بلند خواندن یک متن است. شما با بلند خوانی هم مهارت ریدینگ و هم اسپیکینگ خود را بهبود می دهید. تکرار روزانه اینکار می تواند در پیشرفت یادگیری زبان بسیار موثر باشد.

5-مطالعه کتاب

کتاب های جذاب بسیار زیادی در تمامی زبان ها موجود است که با یک جستجو ساده می توانید آنها را پیدا کنید. مطالعه روزانه می تواند مهارت ریدینگ و درک مطلب شما را به طرز قابل توجهی تقویت کند. فرقی نمی کند موضوع کتاب چه چیزی باشد اما بهتر از کتاب های داستان یا رمان ها شروع کنید که زبان ساده و قابل فهمی دارند.

6-تماشا فیلم و سریال

یکی از بهترین روش های یادگیری زبان از نظر بسیاری از متخصصین حوزه زبان تماشای فیلم ها و سریال ها با زبان اصلی است. برای اینکار بهتر است زیرنویس زبان اصلی را فعال کنید و همزمان با تماشای فیلم زیر نویس را بخوانید. زیر نویس به شما کمک می کند تمامی مهارت ها را یکجا تقویت کنید. شما یکبار زیر نویس را می خوانید و ریدینگ خود را تقویت می کنید، در حال شنیدن صدای فیلم همزمان با زیرنویس هستید و لیسنینگ خود را تقویت می کنید و در نهایت مجموع اینها باعث درک بهتر زبان می شود.

7-استفاده از بازی ها و اپلیکیشن ها

برای تمامی زبان ها یکسری اپلیکیشن ها و بازی های موبایلی وجود دارد که به یادگیری زبان کمک می کنند. می توانید این اپلیکیشن ها و بازی ها را بر روی گوشی موبایل خود نصب کنید و در اوقات فراغت خود را با آنها سرگرم کنید. دقت داشته باشید که هدف این است که در طول روز بیشترین میزان تعامل را زبان داشته باشید و برای اینکار نباید از هیچ چیز غافل شد.

8-فکر کردن با زبان

یکی از روش های اثبات شده برای تقویت زبان، فکر کردن به زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری است که قصد یادگیری آن را دارید. سعی کنید هرآنچه که به ذهنتان می آید را به انگلیسی برای خود تعریف کنید. اگر برای عصر خود برنامه ای دارید با زبان انگلیسی سعی کنید این برنامه را در ذهن خود مرور کنید. اگر انجام این کار برای شما تبدیل به یک عادت شود، پیشرفت قابل توجهی را در زبان خود احساس خواهید کرد.

9-عضو شدن در گروه های تلگرام یا دیسکورد

یکی از بهترین روش ها که می توانید به کمک آن با افراد بومی خارجی ارتباط برقرار کنید عضویت در کانال های تلگرامی یا دیسکوردی است. در این پیام رسان ها گروه های بسیار زیاد و متنوعی در حوزه های مختلف وجود دارد که باتوجه به علایق خود می توانید در آنها عضو شده و با دیگران صحبت کنید. این کار بهترین فرصت برای استفاده از گرامر و لغات یاد گرفته شده است. بنابراین سعی کنید از هرآنچه آموخته اید برای صحبت با دیگران استفاده کنید.

10-گوش دادن به موزیک

خیلی ها فکر می کنند چون محتوای موزیک را متوجه نمی شوند، هیچ تاثیری هم برای یادگیری زبان برای آنها ندارد. اما این کار فواید بسیار زیادی دارد. شما با گوش دادن به موزیک علاوه بر تقویت لیسنینگ باعث بهبود روند یادگیری نیز می شوید. بنابراین سعی کنید هر روز به موزیک های خارجی در زبانی که قصد یادگیری آن را دارید گوش کنید.

11-تفسیر یا خلاصه نویسی

یکی دیگر از روش های یادگیری زبان تفسیر و خلاصه نویسی است. شما می توانید در زمان مشاهده یک فیلم یا مطالعه یک کتاب به طور همزمان برای خود یادداشت برداری کنید. به عنوان مثال می توانید نکات مهم موجود در کتاب را برای خود یادداشت کنید. یا خلاصه ای کوتاه از فیلم یا سریالی را که مشاهده کرده اید را بنویسید.

12-مقابل آینه با صدای بلند تمرین کنید.

در این روش شما باید مقابل آینه باستید و با خوتان صحبت کنید. سعی کنید از زبان خود نیز استفاده کنید. به عنوان مثال فرض کنید برای یک جمعیتی در حال سخنرانی هستید. بلند و رسا سخنرانی کنید و به خودتان در آینه نگاه کنید. این کار علاوه بر تقویت زبان اعتماد به نفس شما را برای صحبت کردن با آن زبان نیز افزایش می دهد.

13-صدای خود را ضبط کنید و نقاط قوت و ضعف خود را بررسی کنید.

درباره یک موضوع خاص صحبت کنید و صدای خود را ضبط کنید و سپس به آن گوش دهید. ایرادات خود را سعی کنید پیدا کنید و روی برطرف کردن آنها کار کنید.

14-استمرار داشته باشید.

آخرین روش موثر در واقع تکرار مداوم تمامی روش هایی است که در این مطلب به آنها پرداختیم. شما با تداوم این کارها در یک بازه زمانی می توانید تغییرات محسوسی را در تمامی مهارت های زبان خود احساس کنید.

456358