علم و تکنولوژی

جدیدترین اخبار تکنولوژی روز دنیا را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

قطع شدن ناگهانی برق علاوه بر اینکه روی کارهای روزمره اختلال ایجاد می­‌کند در بسیاری از موارد موجب، خرابی یا سوختگی لوازم الکترونیکی نیز می­شود. این اتفاق در هر بازه زمانی ممکن رخ دهد اما در فصول گرم سال بیشتر است.
واتساپ اکنون قابلیت نشان دادن واکنش با استفاده از ایموجی، به اشتراک گذاری فایل تا حجم ۲ گیگابایت و افزایش تعداد کاربران چت‌های گروهی را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است.
با محوریت هوشمندسازی و با شعار لمس جهان دیجیتال صورت می گیرد؛

حضور همراه اول در نمایشگاه بین‌المللی کیتکس 2022

همراه اول به عنوان اپراتور پیشرو در دیجیتالی‌سازی، به همراه شرکت‌ها و استارتاپ‌های زیرمجموعه خود و با شعار لمس جهان دیجیتال و محوریت هوشمندسازی در نمایشگاه بین‌المللی کیتکس 2022 حضور می‌یابد.
یک شبکه عصبی که توسط دانشمندان دانشگاه MIT ساخته شده می‌تواند چهره افراد را با گوش دادن به صدای آن‌ها تشخیص دهد.
در ماه‌‌‌ها و هفته‌‌‌های اخیر، متاورس به بحث داغی تبدیل شده است و هر روز اخبار جدیدی از این حوزه به گوش می‌‌‌رسد.
الگوریتم جدیدی که توسط محققان "مایو کلینیک" (Mayo Clinic) ساخته شده است، می‌تواند به طور مؤثر بیمارانی را که دچار نارسایی قلبی هستند، با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده توسط ساعت هوشمند اپل تشخیص دهد. آزمایش گسترده‌ای اکنون در حال انجام است تا کاربرد بالینی این الگوریتم در یک میلیون نفر آزمایش شود.
یک محقق جوان طرحی را ارائه داده است که بر اساس آن از سنگ مزارها در آرامستان‌ها انرژی خورشیدی تولید می‌کند.

ماسک‌های یکبار مصرف که در طول همه‌گیری کووید-۱۹به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفتند، اکنون به یک مشکل زیست‌محیطی تبدیل شده‌اند و به همین دلیل محققان ایده ترکیب ماسک‌های قدیمی با مخلوط سیمان برای ایجاد بتنی قوی‌تر و بادوام‌تر را مطرح کرده‌اند.

بسیاری از کاربران طعمه سواستفاده‌کنندگان مجازی از حساب‌هایشان هستند، برای جلوگیری از این موضوع راهکارهایی ارائه شده است.
در این گزارش نحوه درست تمیز کردن لپتاپ آمده است که خواندن آن برای همه دارندگان لپتاپ مفید است.
ماوس پد مانند صفحه کلید یکی از اشیایی است که بسیار کثیف است و نحوه صحیح تمیز کردن آن بسیار مهم است.
استفاده از یک نوع نانومواد جدید حاوی فسفات آهن (Fe۷(PO۴)۶) می‌تواند، موجب افزایش تجمع فلاونوئیدها در گوجه‌فرنگی شده و ارزش غذایی آن را ارتقاء دهد.

در هفته‌های اخیر قیمت اینترنت در ایران به دلیل اقدام اپراتورها مبنی بر حذف بسته‌های ارزان‌قیمت و کاهش حجم برخی بسته‌ها، هزینه اضافی را به کاربران تحمیل کرده که این موضوع با انتقاد گسترده‌ای مواجه شده است.
سایکی یک مأموریت مدارگردی برنامه‌ ریزی شده‌ است که با مطالعه سیارک فلزی سایکی ۱۶، منشأ هسته‌های سیاره ای را کشف خواهد کرد.
پشه‌های اصلاح شده ژنتیکی که شامل حشرات ماده‌ای هستند که قبل از رسیدن به بزرگسالی می‌میرند، اولین آزمایش خود را در ایالات متحده با موفقیت پشت سر گذاشتند.