علم و تکنولوژی

جدیدترین اخبار تکنولوژی روز دنیا را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

صفی؛ کارشناس تجارت الکترونیکی و اینترنت اشیا گفت: به صورت ذاتی اینترنت ماهواره‌ای به نسبت سایر سرویس‌ها خصوصاً سرویس‌های زمینی برای کشورها گران تمام می‌شود. نمی‌توان انتظار صرفه‌جویی اقتصادی در کوتاه مدت یا میان مدت به واسطه استفاده از اینترنت ماهواره‌ای داشت.
بر اساس یادداشتی که برای کارکنان ارسال شده است، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا از کارمندان خواسته است که به دفتر بازگردند یا شرکت را ترک کنند.
شرکت «کروزیو ریسرچ» که در حوزه انتشارات مالی فعالیت می کند، اخیرا زمین وسیعی در TCG World، یک فضای متاورس نه چندان شناخته شده، خریده و رکورد جدیدی ثبت کرده است.
ناسا تایید کرد که چند روز پس از آن که نشست تاریخی کنگره، نگرانی‌هایی را درباره «تهدیدات» بالقوه بشقاب‌ پرنده‌ها ایجاد کرد، در جستجو برای یافتن یوفوها (UFO) مشارکت خواهد کرد.
ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا در روزهای گذشته با یک اظهار نظر سیاسی و همچنین طرح یک ادعای آزار جنسی علیه‌اش حاشیه‌ساز شده و اکنون برخی درباره آسیب‌دیدن برند شرکت تسلا اظهار نگرانی می‌کنند.
مطالعه یک شهاب سنگ در مریخ از طریق روش اشعه ایکس نشان می‌دهد این شهاب‌ سنگ در معرض تماس با آب قرار گرفته است.
آپوفیس یک سیارک نزدیک به زمین و بالقوه خطرناک با قطر تقریباً ۱۲۱۰ فوت است. احتمال برخورد این سیارک با زمین در آوریل حدود ۲.۷ درصد بود.
طی مراسمی با افتتاح ۸ آزمایشگاه‌ مربوط به آزمون و تست تصادف خودروها و آلایندگی آنها، امکان تست خودروها در زمان تصادفات و همچنین میزان آلاینده‌های منتشر شده از آنها در کشور فراهم شد.
در دومین دوره رقابت علمی کنز ۶۵۸ اثر از ۲۵ کشور اسلامی توسط دبیرخانه رقابت دریافت شد که پس از داوری، ۲۰ طرح از کشورهای ایران، مالزی و بنگلادش انتخاب و در نهایت 6 اثر به عنوان طرح های منتخب دومین دوره رقابت علمی کنز معرفی شدند.