تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی و مقایسه آن ها

یکی از گزینه هایی که در زمان خرید انواع لپ تاپ یا مک بوک استوک یا نو باید در نظر بگیرید نوع کاربری است که از آن توقع دارید.
تصویر تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی و مقایسه آن ها

به گزارش سایت خبری پرسون، یکی از گزینه هایی که در زمان خرید انواع لپ تاپ یا مک بوک استوک یا نو باید در نظر بگیرید نوع کاربری است که از آن توقع دارید. در صورتی که بخواهید از لپ تاپ ها با هدف کاری استفاده کنید باید بدانید چه لپ تاپی مناسب شما است. برای این منظور باید تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی را بدانید. در این مقاله سعی داریم شما را با تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی آشنا کنیم.

امروزه بسیاری از مشتریان سعی می کنند از لپ تاپ های استوک برای کاهش هزینه های خود استفاده کنند. فرقی نمی کند این نیاز برای کاربری صنعتی و شغلی است یا خانگی. به طور کلی لپ تاپ های استوک در مقایسه با انواع نو قیمت کمتری دارند. به طور مثال قیمت لپ تاپ استوک دل ممکن است چند میلیون تومان با نمونه نو این دستگاه تفاوت قیمت داشته باشد. با این وجود باید بدانید که تاپ های استوک صنعتی افزارهای جانبی زیادی را ندارند. از همین رو در صورتی که اقدام به خرید لپ تاپ استوک صنعتی کنید فضای زیادی را باید برای این نرم افزارها اختصاص دهید. علاوه بر این لازم است سیستم عامل پروفشنال تحت شبکه را نیز برای لپ تاپ های صنعتی خود نصب کنید. همه این موراد بر اشغال فضای هارد و رم تاثیر می گذارد. البته این موضوع برای لپ تاپ های نو وجود ندارد. و تفاوت لپ تاپ های خانگی و صنعتی صرفا محدود به مواردی مانند قیمت شکل ظاهری، امنیت و... می شود.

از مهمترین تفاوت هایی که می توان برای این دو لپ تاپ برشمرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی در طراحی ظاهری

این تفاوت اگرچه ممکن است در نسل جدید لپ تاپ ها کمتر شده باشد، با این وجود لپ تاپ های صنعتی با توجه به نیاز مخاطب ظریف تر در عین حال مقاوم تر طراحی شده اند. شکل ظاهری ظریف و باریکی دارند که همین موضوع سبب کم شدن وزن این لپ تاپ ها شده است. این موضوع در قیمت لپ تاپ های صنعتی تاثیر مستقیم دارد و آن را در مقایسه با انواع خانگی گرانتر کرده است.

تفاوت در طراحی ظاهری

در بیان تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی یکی از مهمترین موارد قابل مشاهده، تفاوتی است که می توانید در طراحی ظاهری آن مشاهده کنید. از آنجا که لپ تاپ تاپ های صنعتی برای استفاده از فضاهای بیرون از محل کار و منزل مورد استفاده است از همین رو زیبا و نازک طراحی شده اند تا قابلیت حمل آن نیز برای کاربران راحت تر باشد. این ویژگی بر وزن این لپ تاپ ها تاثیر زیادی دارد.

تفاوت در باتری دستگاه

یکی از موضوعات مهم که نشان دهنده تفاوت لپ تاپ های صنعتی و خانگی با هم است، ظرفیت باتری است. از آنجا که کاربری لپ تاپ های صنعتی به منظور استفاده در محیط های آزاد طراحی شده، از همین رو ظرفیت باتری این لپ تاپ ها در مقایسه با انواع خانگی بیشتر است و مدت بیشتری شارژ نگهداری می کند.

تفاوت در قیمت دستگاه

گزینه دیگری که می توانید در مقایسه این دو نوع لپ تاپ به آن توجه کنید تفاوتی است که در قیمت های این دستگاه ها مشاهده می کنید. از آنجا که کاربری لپ تاپ های صنعتی سبب شده تا طراحی ظاهری، کیفیت و استحکام آن به شکل ویژه ای مرغوب تر و برتر از انواع خانگی باشد از همین رو قیمت این نوع لپ تاپ ها تفاوت فاحشی با لپ تاپ های خانگی دارد و گرانتر است.

تفاوت در امنیت دستگاه

موضوع دیگری که در تفاوت این دو دستگاه باید مورد توجه قرار گیرد امنیتی است که برای لپ تاپ های صنعتی در نظر گرفته شده است. از آنجا که این لپ تاپ ها برای ذخیره سازی اطلاعات کاری و شغلی مورد استفاده قرار می گیرد از همین رو برای افزایش امنیت آنها، از نرم افزارهای ضد سرقت در آن استفاده می شود.

تفاوت در مقابل لرزش دستگاه

لپ تاپ های صنعتی دارای درایو SSD است که همین درایو باعث افزایش استحکام این لپ تاپ ها شده است. این درایو قطعات متحرک کمتری دارد، این در حالی است که در لپ تاپ های عادی عمدتا از هارد دیسک های معمولی استفاده می شود که از نوع HDD می باشد. این هاردها در مقایسه با انواع درایو به کار رفته در لپ تاپ های صنعتی آسیب پذیرتر هستند.

تفاوت در وزن دستگاه

از آنجا که لپ تاپ های صنعتی برای استفاده در محیط بیرون و حمل آسان طراحی شده اند، از همین رو نه تنها در طراحی ظاهری که وزن این لپ تاپ ها نیز محسوس است. وزن کم این لپ تاپ ها و ظرافت آن در کنار استحکام و مقاومت بالا در برابر ضربات احتمالی باعث شده تا کاربران بتوانند به راحتی و با اطمینان خاطر این لپ تاپ ها استفاده کنند.

تفاوت در صفحه نمایش

یکی از مهمترین تغییرات لپ تاپ های خانگی با صنعتی، تفاوتی است که در صفحه نمایش دارند. لپ تاپ های صنعتی به دلیل استفاده در فضاهای باز یکی از بهترین نوع صفحه نمایش ها را دارا هستند. علاوه بر اینکه این لپ تاپ ها مقاومت بیشتر و استحکام بدنه و سخت افزاری برتری در مقایسه با انواع خانگی دارد. همین موضوع سبب شده تا قیمت این لپ تاپ ها در مقایسه با لپ تاپ های خانگی گرانتر باشد. صفحه نمایش لپ تاپ های صنعتی به گونه ای مقاوم طراحی شده که در صورت ضربه آسیب نبیند با این وجود این استحکام نه تنها باعث کاهش کیفیت صفحه نمایش نشده، بلکه وضوح و روشنایی بیشتر تصاویر را به همراه دارد.

چه لپ تاپ صنعتی برای خرید مناسب خواهد بود؟

یکی از انتخاب های سخت برای خرید لپ تاپ این است که با توجه به قیمت های بالایی که در بازار وجود دارد بین استوک و نو کدام گزینه بهتر است. برای این موضوع ابتدا باید بدانید لپ تاپ استوک صنعتی چیست؟

در واقع لپ تاپ های استوک به لپ تاپ هایی گفته می شود که در انبار مانده اند یا مدت زیادی از تاریخ تولید آن ها گذشته، گاهی بدون جعبه هستند و گاهی کمی خط و خش روی بدنه دارند. این لپ تاپ ها در مقایسه با انواع لپ تاپ های نو ارزانتر به فروش می رسند از همین رو در صورتی که می خواهید اقدام به خرید لپ تاپ صنعتی کنید، با توجه به گرانتر بودن آن، انتخاب نوع استوک بسیار مناسب تر است.

از همین رو در میان لپ تاپ های استوک صنعتی به دنبال گزینه ای باشید که بیشترین سرعت پردازنده، استحکام بدنه، کیفیت تصویر و قطعات را داشته باشد. در این صورت در مدت استفاده مشکلات کمتری خواهید داشت.

فروشگاه آنلاین به روز استوک عرضه کننده انواع لپ تاپ استوک و لوازم جانبی در کشور است که ضمن اصالت کالا، گارانتی یک هفته ای مرجوع کالا در صورت داشتن مشکل را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. لپ تاپ های استوک در این فروشگاه با بهترین قیمت به دست مشتری میرسد و شما فرصت یک هفته ای برای تست محصول مورد نظر را دارید تا با خیال راحت از سلامت دستگاه خریداری شده مطمئن شوید.

465876