ناسا ۴ فضانورد برای ماموریت «کرو-۹» را معرفی کرد

چهار فضانورد ماموریت «کرو-۹» که قرار است به مقصد «ایستگاه فضایی بین‌المللی» پرتاب شوند، معرفی شدند.
تصویر ناسا ۴ فضانورد برای ماموریت «کرو-۹» را معرفی کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، ناسا روز ۳۱ ژانویه نام چهار فضانوردی را اعلام کرد که در تابستان امسال قرار است با ماموریت «کرو-۹»(Crew-9) شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) به «ایستگاه فضایی بین‌المللی»(ISS) پرواز کنند.

به نقل از اسپیس، چهار نفر خدمه ماموریت کرو-۹ عبارتند از «الکساندر گوربونوف»(Aleksandr Gorbunov) فضانورد «آژانس فضایی روسیه»(Roscosmos) و سه فضانورد ناسا شامل «زنا کاردمن»(Zena Cardman)، «نیک هیگ»(Nick Hague) و «استفانی ویلسون»(Stephanie Wilson).

کاردمن، فرمان‌دهی ماموریت را بر عهده خواهد داشت، هیگ خلبان آن خواهد بود و ویلسون و گوربونوف به عنوان متخصص ماموریت خدمت خواهند کرد.

کرو-۹ در اوت سال جاری میلادی بر فراز موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) شرکت اسپیس‌ایکس از سواحل فضایی فلوریدا پرتاب خواهد شد. تاریخ نهایی پرتاب هنوز اعلام نشده است.

کرو-۹ اولین پرواز فضایی برای کاردمن و گوربونوف خواهد بود که به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ توسط آژانس‌های فضایی کشورهای خود انتخاب شدند.

هیگ دو ماموریت فضایی را انجام داده است که از جمله آنها می‌توان به یک سفر بلندمدت به ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال ۲۰۱۹ اشاره کرد. این ماموریت حدود پنج ماه پس از یک پرتاب شکست‌خورده به ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام گرفت که طی آن، مشکل موشک باعث شد فضاپیمای روسی «سایوز»(Soyuz) حامل هیگ و «الکسی اوچینین»(Alexey Ovchinin) فضانورد روس، یک فرود اضطراری داشته باشد. البته، هیچ کدام از دو فضانورد آسیب ندیدند. هیگ در مجموع ۲۰۳ روز را در فضا گذرانده است.

ویلسون در مجموع ۴۲ روز را دور از زمین در سه ماموریت مداری گذرانده است که همگی با شاتل فضایی «دیسکاوری»(Discovery) انجام شده‌اند. جدیدترین مورد از این سه پرواز، «اس‌تی‌اس-۱۳۱»(STS-131) بود که در آوریل ۲۰۱۰ انجام شد.

کرو-۹ همان طور که از نامش پیداست، نهمین ماموریت عملیاتی سرنشین‌دار خواهد بود که اسپیس‌ایکس با استفاده از موشک فالکون ۹ و کپسول «دراگون»(Dragon) خود، برای ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب خواهد کرد.

ماموریت کرو-۹ برای مدت کوتاهی با ماموریت کرو-۸ هم‌پوشانی خواهد داشت که چهار فضانورد آن قرار است روز ۲۲ فوریه به مقصد آزمایشگاه مداری پرتاب شوند.

منبع: ایسنا

598828