علم و تکنولوژی

جدیدترین اخبار تکنولوژی روز دنیا را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

گزارش‌ها از مسدود شدن پیامک تاییدیه واتساپ خبر می‌دهند. در مقطع کنونی، خیلی از کاربران ایرانی امکان دسترسی به پیامرسان WhatsApp را ندارند.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه امسال سال پرباری برای صنعت فضایی خواهد شد، گفت: سعی داریم تا پایان دولت خدمات ساخت و پرتاب ماهواره در لایه لئو را تجاری کنیم.

تأثیر ربات‌چت GPT-4 در زندگی روزمره مردم به قدری بوده که مقامات کشورهای مختلف را به واکنش علیه آن وا داشته است.
چند روز قبل تصویری از پاپ فرانسیس با یک کاپشن سفید مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته بود که بعدا مشخص شد تصویر واقعی نیست و تولید هوش مصنوعی است.
یک حفره جدید و غول‌پیکر که ۲۰ برابر زمین است، روی سطح خورشید مشاهده شده است که طوفان‌های خورشیدی را با سرعت ۱.۸ میلیون مایل در ساعت به سمت سیاره ما ساطع می‌کند.
سیدابراهیم رئیسی گفت: از دانشمندان و پژوهشگران خواست علاوه بر تلاش برای پیشرفت علمی و فتح مرزهای دانش، با شناخت مسائل کشور، راهکارهای عملیاتی برای رفع مشکلات، ارائه کنند.
غول‌های فناوری چین در رقابت خود برای توسعه و تسلط بر بازار هوش مصنوعی (AI) با موانع قابل توجهی روبرو هستند و محدودیت واردات تراشه از سوی ایالات متحده مانع پیشرفت شده است.
روزنامه‌نگارانی که خود را با یک تهدید شغلی جدید مواجه می‌دیدند، طی یکسال گذشته بارها از ربات‌ جدید هوش مصنوعی یعنی چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) خواستند تا گزارش‌ها و مطالبی با موضوعات روز بنویسند ولی اکثر آنها به این نتیجه رسیدند که این ربات هنوز به خوبی خیلی‌ از حرفه‌ای‌های این کار نمی‌نویسد.
اپلیکیشن چینی تیک‌تاک پس از ممنوعیت استفاده برای مقامات آمریکایی، حالا برای بریتانیایی‌ها هم ممنوع شد.
افزایش طول عمر، به تازه‌ترین علاقه‌مندی سم آلتمن، مدیرعامل شرکت هوش مصنوعی OpenAI که با روبات چت ChatGPT سر و صدای زیادی به پا کرده، تبدیل شده است.
گوشی‌های اندروید زیادی در بازار، مدعی‌اند که بهترین امکانات برای عکاسی با گوشی را فراهم کرده‌اند، اما در واقعیت کدام گوشی‌ها بهتر هستند؟
ماسک هفته گذشته اعلام کرد که تمایل افراد به داشتن تسلا بسیار زیاد است و عامل محدودکننده توانایی آنها در پرداخت هزینه است.