رونمایی از یک محصول دانش بنیان در قزوین

صبح امروز چهارشنبه از محصول «شیر مخازن ذخیره جایگاه گاز طبیعی فشرده CNG » شرکت ایران شیر از واحدهای فناور مستقر در این مجموعه رونمایی شد.
تصویر رونمایی از یک محصول دانش بنیان در قزوین

به گزارش سایت خبری پرسون، از قزوین؛ با حضور جعفر احمدی رئیس پارک علم و فناوری قزوین و پیمان حیدریان معاون پشتیبانی این مجموعه در نهمین مراسم رونمایی سال 1403، از محصول «شیر مخازن ذخیره جایگاه گاز طبیعی فشرده CNG » شرکت ایران شیر از واحدهای فناور مستقر در این مجموعه رونمایی شد.

گفتنی است ایده محوری این دستگاه، با توجه به نیاز آن در کشور بصورت مهندسی معکوس به دست آمده است و در حال حاضر به عنوان تنها محصول در کشور در این زمینه است که هیچگونه مدل مشابهی ندارد.

همچنین با توجه به حساسیت بالای شیر در برابر فشار گاز و حرارت ، بدنه شیر جهت تنش زدایی به صورت فورج تولید می شود همچنین با توجه به حساسیت اتصالات گازی ( گاز قابل احتراق ) و از بین بردن احتمال نشت گاز از اتصالات شیر مخزن و خروجی های شیر، ماشین کاری و رزوه های شیر مطابق با استاندارد های بین المللی و با دقت بسیار بالا انجام می گیرد که این امر باعث افزایش پیچیدگی تولید محصول شده است .
ماشین کاری قسمتهای مربوط به فیوز فشاری این محصول نیز با دقت بالا ( در حد 0.01 میلیمتر ) انجام می شود تا فیوز فشاری در فشار تعیین شده به درستی عمل نماید و از بروز هرگونه مشکل جلوگیری شود.
این محصول جهت نصب بر روی مخازن ذخیره جایگاه گاز طبیعی فشرده CNG که برای کنترل ورود و خروج گاز داخل مخازن استفاده می شود و همچنین در هنگام وقوع حادثه ( آتش سوزی و یا بالا رفتن فشار گازبه هر دلیل )، فیوز های حرارتی و فشاری که بر روی شیر CNG طراحی شده عمل نموده و باعث تخلیه گاز داخل مخزن می گردد تا از وقوع انفجار جلوگیری نماید .
گفتنی است این برنامه هر هفته چهارشنبه ها به صورت زنده و مستقیم از سیمای مرکز قزوین و البرز به روی آنتن می رود.

727930