علم و تکنولوژی

جدیدترین اخبار تکنولوژی روز دنیا را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات درباره اختلال پیش آمده در عملکرد پیام رسان‌های داخلی گفت: از نظر ما برخی مشکل‌ها حل شده اما اتصال پیام رسان‌ها ممکن است تا یک ساعت دیگر به زمان نیاز داشته باشد که بلافاصله بعد از حل مشکل، اطلاع رسانی خواهیم کرد.
پلتفرم­های اینترنتی مثل شبکه­های اجتماعی، وبلاگ­ها و سایت­های خبری، به عنوان یک ابزار قدرتمند در تغییر نگرش جامعه و فرهنگ سازی، نقش مهمی را ایفا می­کنند. این پلتفرم­ها به کاربران اجازه می­دهند تا به راحتی با یکدیگر در ارتباط باشند و نظرات خود را در مورد موضوعات مختلف بیان کنند.
دانشمندان چینی دقیق‌ترین تخمین از جرم کهکشان راه شیری تا به امروز را با استفاده از بزرگترین مجموعه داده تاکنون محاسبه کردند.
اولین پرتاب استارشیپ اسپیس ایکس آسیب زیادی به سکوی پرتاب وارد کرد. پایه پرتاب استارشیپ برای قدرت ۳۳ موتور مرحله اول رپتور وسیله نقلیه آماده نبود.
اسپیس‌اکس استارشیپ یک پرتاب فضایی فوق سنگین است که توسط اسپیس‌اکس ساخته شده است. استارشیپ با ارتفاع ۱۲۰ متر (۳۹۰ فوت) و جرم پرتاب ۵۰۰۰ متریک تن (۱۱۰۰۰۰۰ پوند)، بزرگترین و قدرتمندترین وسیله پرتابی است که تاکنون پرواز کرده است، و اولین وسیله ای است که به طور کامل قابل استفاده مجدد است.