تاکید بر پیگیری مسائل حوزه‌های فناوری‌های نوظهور

معاون علمی رئیس‌جمهور با تاکید بر پیگیری مسائل حوزه‌های فناوری‌های نوظهور از جمله رمزارزها گفت: تاکید مقام معظم رهبری این است که در پدیده‌های نوظهور دیدگاه سلبی نداشته باشیم و اطمینان دارم با پیگیری در دولت و رایزنی با وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، گره‌های موجود در این حوزه گشوده خواهد شد.

تصویر تاکید بر پیگیری مسائل حوزه‌های فناوری‌های نوظهور

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین افشین در نشست هم‌اندیشی قانون‌گذاری حوزه رمزدارایی‌ها و بلاکچین به میزبانی مرکز ملی فضای مجازی در جمع فعالان و کارشناسان این حوزه اظهارکرد: هر فناوری‌ جدید مزایا و معایبی دارد، اما در کشور ما از آنجا که عیب‌ها برجسته می‌شود و صداهایی که بیانگر عیوب باشد بلندتر است، اغلب مزایای فناوری های نوظهور به حاشیه می رود.

وی با بیان اینکه وظیفه خود می‌داند تا از فناوری‌های نوظهور در دولت، نمایندگی و در تعامل با دستگاه های مختلف، حمایت و هماهنگی لازم را در این حوزه ها جلب کند گفت: طبعا پدیده‌های نوظهوری که به حوزه پولی و مالی کشور برمی‌گردند حساسیت‌های بیشتری دارد؛ از جمله اینکه باید حاکمیت پولی کشور را به رسمیت بشناسیم و این نیازمند این است که با وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های مرتبط تعامل مناسبی داشته باشیم.

معاون علمی رئیس جمهور افزود: مرکز ملی فضای مجازی به عنوان یک نهاد حاکمیتی می‌تواند پشتیبانی کرده و تسهیل‌گر باشد. رئیس مرکز ملی فضای مجازی دید بسیار بازی در این زمینه دارد.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند تعامل دو طرفه هستیم و باید روایت جدیدی از رمزارزها ارائه کنیم که به این تعامل کمک کند خاطرنشان کرد: معاونت علمی را متولی پیگیری این مساله می‌دانم و البته معتقدم که باید به بانک مرکزی هم فرصت بدهیم تا شرایط پذیرش رمزارزها را فراهم کند و قول می‌دهم رایزنی‌ها را در سطح بالا دنبال کنم.

افشین خاطرنشان کرد: موضوع رفع مشکلات حوزه بلاکچین و رمزارزها در معاونت دنبال خواهد شد و با برگزاری نشستهایی تخصصی نظرات فعالان این حوزه را نیز جویا شویم. گره گشایی در حوزه رمزارزها قطعا نیازمند قانون است و با تصویب لایحه‌ای که مورد توافق دوستان است، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد چرا که چارچوب‌های فعالیت مشخص شده است.

وی با بیان اینکه تاکیدات مقام معظم رهبری هم بر این است که در پدیده‌های نوظهور دیدگاه سلبی نداشته باشیم، گفت: تلاش ما این است که با برگزاری چند نشست در معاونت علمی و ستاد اقتصاد دیجیتال به یک جمع‌بندی و مفهوم مشترک برسیم و قول را می‌دهم در دوره جدید با تلاش‌ها تغییر را احساس کنید.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در ادامه ضمن تقدیر از سید محمدامین آقامیری، رئیس مرکز ملی فضای مجازی برای برگزاری این نشست تصریح کرد: باعث افتخار است که ارتباط بین فعالان رمزارزها و معاونت علمی با میانجی‌گری و وساطت مرکز ملی برقرار شده است.

منبع: ایرنا

765062

سازمان آگهی های پرسون