علم و تکنولوژی

جدیدترین اخبار تکنولوژی روز دنیا را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

بسیاری از شرکت‌ها اخیراً وارد میدان رقابت گوشی‌های هوشمند تاشو شده‌اند، برای مثال، Tecno و Google هر دو و اواخر امسال، تلفن‌های خود را عرضه می‌کنند و نوبیا وارد همان بازار خواهد شد.
زهر تولید شده توسط یکی از خطرناک‌ترین عقرب های جهان، یکی از با ارزش‌ترین مایعات در جهان نیز محسوب می شود. این ماده بسیار گران قیمت است زیرا کاربردهایی فراتر از کشتن یک نفر دارد.

انتظار می‌رود اندروید ۱۴ در کنفرانس سالانه طراحان گوگل رونمایی شود و اولین به‌روزرسانی نسخه بتای One UI ۶.۰ سامسونگ که مبتنی بر اندروید ۱۴ ممکن است، در اوت یا سپتامبر عرضه خواهد شد.
هنگامی که سخن از دستگاه‌های آکوستیک بهتر مانند سمعک به میان می‌آید، محققان فرآوری سیگنال‌های مربوطه نیازمند ابزار‌هایی هستند که به آن‌ها کمک کند تا سر و گوش‌ها را بهتر کنترل و صدا را فرآوری کند.
ناسا هشدار داد که سیارک غول پیکر ۲۰۰ متری با سرعت ۸۲.۰۰۰ کیلومتر در ساعت به زمین نزدیک می‌شود، اندازه این سیارک دو برابر مجسمه آزادی است. به احتمال زیاد این سیارک با فاصله از زمین عبور خواهد کرد، اما همچنان از نظر دانشمندان سیارکی بالقوه خطرناک محسوب می‌شود.
گوگل در پستی در وبلاگ توسعه‌دهندگان اندروید می‌گوید مشغول همکاری با تولیدکنندگان سخت‌افزارهاست تا از پیاده‌سازی یکپارچه و پایدار API‌های پس‌زمینه در اندروید ۱۴ مطمئن شود. سامسونگ اولین شرکتی است که دست به دست گوگل داده تا این مشکل را در One UI ۶.۰ برطرف کند. این نسخه از رابط کاربری کره‌ای‌ها در دنباله سال جاری میلادی منتشر خواهد شد.
طی چند روز اخیر بعضی بانک‌ها اقدام به ارسال پیامک‌های هشداری برای مشتریان خود درباره کلاهبرداری‌های رمزارزی کرده‌اند.
شرکت گوگل قصد دارد، نخستین گوشی هوشمند تاشوی خود را پس از رونمایی از آن در جریان نشست سالانه خود در ۱۰ مه جاری (۲۰ اردیبهشت)، در ماه آینده میلادی به بازار عرضه کند.
مدل‌‌های زبانی بزرگ در درک گفتار انسانی به‌‌سطح قابل‌‌قبولی رسیده‌‌اند و به‌‌نظر می‌‌رسد اکنون تمرکز این فناوری روی ارتباطات با حیوانات معطوف شده است.