علم و تکنولوژی

جدیدترین اخبار تکنولوژی روز دنیا را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

معاون علمی رئیس جمهور خبرداد؛

ایجاد ۶ هاب فناوری و آزمایشگاه ملی

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور از راه‌اندازی آزمایشگاه و هاب بزرگ برای ۳ فناوری تحول آفرین خبر داد.
از سوی اخترشناسان بین الملل؛

نوع جدید مرگ ستارگان رصد شد

گروهی از فیزیک اخترشناسان بین المللی تصمیم گرفتند درباره سرچشمه های انفجار اشعه های گاما تحقیق کنند و در این بین با نوع جدیدی از مرگ ستاره روبرو شدند که تاکنون فقط فرضیه آن ارائه شده بود.
هوش مصنوعی در حقیقت نوعی شبیه سازی هوش انسانی برای کامپیوتر اســت و منظور از هوش مصنوعی در واقع ماشینی است که به گونه ای برنامه نویسی شده که همانند انســان فکر کند و توانایی تقلید از رفتار انســان را داشته باشد.
بیشتر وقت‌ها مطلبی که درباره دایناسورها و موجودات ماقبل تاریخ خوانده، شنیده یا دیده‌ایم، مربوط به کشورهای دیگر بوده است، اما با توجه به قدمت سرزمین‌مان، پرواضح است که در ایران نیز آثاری از آنها یافت شده یا خواهد شد.
ایلان ماسک اعلام کرد اسپیس ایکس موشک استارشیپ را در ۶ تا ۸ هفته آینده دوباره پرتاب می کند. این موشک قرار است پس از آماده سازی های لازم به مریخ سفر کند.
اخیرا خبری مبنی بر استخدام یک نوجوان ۱۴ ساله در شرکت «اسپیس‌ایکس» فراگیر شده است. اگر تمایل دارید در مورد این نابغه نوجوان بیشتر بدانید، خواندن این گزارش خالی از لطف نخواهد بود.
هشدار درباره یک فاجعه تمام عیار؛

۷ شهری که در آینده نزدیک زیر آب می‌روند!

می‌توان انتظار داشت که تا صدسال آینده در مناطق مختلف شاهد بالا آمدن سطح آب بین ۴۰ تا ۶۰ سانتی‌متر باشیم. این اتفاق یک فاجعه تمام‌عیار خواهد بود.
بقایای فسیل شده این هیولای دریایی باستانی واقعا غول پیکر به طور تصادفی در یک موزه انگلیسی کشف شد و یکی از بزرگترین گوشتخوارانی که تاکنون در دریاها وجود داشته را نشان می دهد.
با ساخت موتور برقی یک مگاواتی؛

هواپیمای برقی یک گام به واقعیت نزدیک تر شد

مهندسان انستیتو فناوری ماساچوست(ام آی تی) موتوری یک مگاواتی ابداع کرده اند که گامی مهم در ساخت هواپیماهای برقی بزرگ در آینده است.