جزییات مهم از ماهواره‌های جدید استارلینک

نسل بعدی ماهواره‌های استارلینک چنان بزرگ خواهند بود که فقط موشک غول‌پیکر استارشیپ توانایی حمل آن‌ها به مدار پایینی زمین را خواهد داشت. این ماهواره‌های بزرگ پهنای باند اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را تا ۱۰ برابر افزایش می‌دهند.

تصویر جزییات مهم از ماهواره‌های جدید استارلینک

به گزارش سایت خبری پرسون، در حال حاضر اسپیس‌ایکس ماهواره‌های استارلینک را با موشک فالکون به مدار می‌فرستد اما با ورود نسل بعدی ماهواره‌ها، فالکون دیگر از عهده انجام این ماموریت برنخواهد آمد و نوبت به استارشیپ می‌رسد.

استارشیپ موشک ۱۲۱ متری اسپیس‌ایکس است که می‌تواند در یک پرتاب حدود ۱۵۰ تن بار را با خود به فضا ببرد. این موشک چند روز پیش در آزمایشی تاریخ‌ساز به فضا پرتاب شد و توانست به زمین برگردد و سالم روی بازی سکوی فرود آرام گیرد.

نسل جدید ماهواره‌های استارلینک در ارتفاع پایین‌تری گرد زمین خواهند چرخید و از فرکانس‌های متفاوتی برای ایجاد پوشش اینترنتی استفاده خواهد کرد.

ایلان ماسک وعده داده است که با به کار گرفتن این ماهواره‌های پهنای باند اینترنت ماهواره‌های استارلینک تا ۱۰ برابر افزایش خواهد یافت و تاخیر آن بسیار کمتر خواهد شد. در صورت تحقق این ادعا می‌توان اینترنت استارلینک پوششی کامل و بسیار پرسرعت ایجاد خواهد کرد.

منبع: مهر

789194

سازمان آگهی های پرسون