علم و تکنولوژی

جدیدترین اخبار تکنولوژی روز دنیا را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

اپلیکیشن Google Messages برای پشتیبانی از قابلیت ارسال پیام‌های اضطراری از طریق ارتباط ماهواره‌ای آماده می‌شود. گوگل پیش‌تر تأیید کرده بود که اندروید ۱۴ ارتباط ماهواره‌ای را به گوشی‌های هوشمند می‌آورد.
تحقیقات جدید نشان می دهد طراحی جدید برگ مانند با الهام از طبیعت برای بهره برداری از انرژی خورشیدی، ممکن است راه را برای فناوری های انرژی های تجدید پذیر آینده هموار کند.

او-ساو یک جایگزین پایدار برای دستمال توالت است که امکان کاشت و کوددهی بذرهای مختلف گیاهی را فراهم می کند. این محصول به لطف تجزیه پرتقال و باکتری های موجود در مدفوع به سرعت تجزیه می شود.
هوش مصنوعی در اصل مقداری اطلاعات است که بشــر در اختیار کامپیوتر گذاشته. و هیچ استقلال و تفکری در کار نیست. جواب هوش مصنوعی در زمینه سیاست دیتاهایی هست که حزب دموکرات و گلوبالیسم طراحی کرده است.
این روز‌ها همه جا خبر از شهاب‌های برساوشی است. بارش شهابی برساوشی هر سال اواخر مرداد به اوج خود می‌رسد. اما این رویداد دقیقاً چیست؟ برای رصد بارش شهابی برساوشی به چه چیز‌هایی نیاز دارید و کجا و چطور می‌توانید این بارش را رصد کنید.
محققان یک روش جدید برای تولید نانو حسگرها ابداع کردند که مزایای بسیاری نسبت به روش‌های قبلی دارد و یک انقلاب در ساخت نانوحسگرها به شمار می‌رود.
بر اساس مطالعه دانشمندان موسسه پژوهش اسکریپس و دانشگاه نورث وسترن در ایالات متحده، این سیستم موسوم به EWAD می‌تواند به ما در مورد ظهور انواع خطرناک ویروس‌ها در همه‌گیری‌های آینده هشدار دهد.
ظهور توسعه هوش مصنوعی در طول سال‌های اخیر حوزه آموزش را نیز مانند دیگر بخش‌های حیات بشر، تحت تأثیر قرار داده است. این تحول شگرف، تأثیرات مثبت و منفی بسیاری را شامل می‌شود.
تعداد مقالات مرتبط با فناوری نانو که توسط محققان ایرانی در WoS نمایه شده است از ۸ مقاله در سال ۲۰۰۰ میلادی (قبل از تأسیس ستاد نانو) به ۱۱۴۷۳ مقاله در سال ۲۰۲۲ رسیده و ایران با این سهم از انتشارات نانو، همانند سال گذشته، در رتبه چهارم جهان قرار گرفت.
دنیای پرینت سه‌ بعدی اخیرا فرصت‌های بی‌حد و حصری را برای ما به وجود آورده است و محققان کمبریج اکنون از این فناوری برای ایجاد دیواری بتنی استفاده کرده‌اند که می‌تواند زیرساخت‌های ما را ایمن‌تر،‌ هوشمندتر و پایدارتر کند.