علم و تکنولوژی

جدیدترین اخبار تکنولوژی روز دنیا را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

پژوهشگران مؤسسه علوم وایزمن ادعا می‌کنند که اولین مدل کامل جنین انسان را برای شبیه‌سازی تمام اجزای مهمی که در یک جنین اولیه تشکیل می‌شود، بدون اسپرم، تخمک یا رحم و تنها با استفاده از سلول‌های بنیادی ساخته‌اند.
سیاره مشتری در هفته‌های آینده هر شب چهار دقیقه زودتر به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید و به‌تدریج در آسمان غروب، همچنین آسمان قبل از طلوع، قابل مشاهده خواهد بود.
در یک جت خصوصی، تمام امکانات در راستای ایجاد بهترین تجربه برای مسافران است؛ از ملحفه‌هایی که با پنبه مصری ساخته شده‌اند تا چایی‌هایی که در طول سفر آماده می‌شود، تمام آن‌ها در لوکس‌ترین حالت ممکن است.
یکی از ویژگی های مهم وردپرس، قابلیت اضافه کردن درگاه های واسط برای پرداخت آنلاین است. در این مقاله، بهترین درگاه های واسط برای وردپرس را بررسی خواهیم کرد.
رییس سازمان انرژی اتمی ایران به خباثت و توطئه‌های دشمنان ایران و نظام اسلامی علیه انرژی هسته‌ای ایران اشاره کرد و افزود: انرژی اتمی ایران با وجود تمام دشمنی‌ها از لحاظ تراز در صدر کشورهای دنیا قرار دارد.
سیاره اورانوس سه‌شنبه -هفتم شهریورماه- حرکت معمول خود به سمت شرق در میان صورت‌های فلکی را متوقف می‌کند و به جای آن به سمت غرب می‌چرخد.
بزرگترین و درخشان‌ترین ماه کامل سال ۱۴۰۲ در ۸ شهریور طلوع می‌کند و این ماه که «ابر ماه آبی» نامیده می‌شود، نتیجه سه پدیده قمری است که همزمان اتفاق می‌افتد.
مسئول امور پلتفرم‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور از ثبت نام بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در لیگ بازی‌های کنسولی و موبایلی کشور خبر داد.
آیین بهره برداری و افتتاح پروژه های فیبر نوری شهرستان پاکدشت ( فرون آباد و شریف آباد ) با حضور مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران و استان تهران و مقامات و مسئولین شهری، چهارشنبه یکم شهریور ماه در دانشگاه علمی کاربردی پولاد پیچ کار پاکدشت برگزار شد.
حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان:

چرا به «دولت موازی» اجازه فعالیت داده‌اید؟

فعالیت پلتفرم‌های قانون‌گریز که وابستگی آنها به دشمنان ایران برملا شده است، فعالیت سکوهای سالم و مفید را که به مراتب فراتر از پلتفرم‌های وابسته است با دشواری روبرو می کند‌. چرا نباید مدیریت این سکوها تحت نظارت دولت به افراد صاحب صلاحیت سپرده شود؟!