ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

روز گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در توافق ایران و چین همکاری‌هایی در حوزه فناوری ارتباطات مثل ۵G پیش‌بینی شده است، گفت: بله، ما در همکاری‌هایی که با کشورهای مختلف از جمله چین داریم، توسعه فناوری‌های لازم برای هم حوزه ۵G و هم کیفیت بخشی ارتباطات ثابت را در دستور کار قرار داده‌ایم. همچنین توسعه حضور پلتفرم‌های ایرانی در کشورهای همسایه را مد نظر داریم.
با مشارکت کلیه سازمان‌ها و ارگان‌های دریایی کشور؛

رویداد فناوری و کارآفرینی دریایی برگزار میشود

آکادمی دریایی سیراف با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و مشارکت کلیه سازمان‌ها و ارگان های دریایی کشور، اولین جلسه شورای راهبری رویداد فناوری و کارآفرینی دریایی را در تاریخ 29/10/1400 ساعت 10:30 برگزار نمود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری با چین در حوزه ICT را طبق قرارداد ۲۵ ساله تایید کرد. به گفته وی توسعه فناوری‌های مرتبط با ۵G و اینترنت ثابت را با همکاری کشورهایی از جمله چین در دستور کار دارند.

صبح امروز، در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات، مدیرعامل همراه اول و مدیرانی از وزارت ارتباطات و اپراتورهای ارتباطی و حضور ویدئوکنفرانسی جمعی از استانداران، مقامات محلی و مدیران‌کل ارتباطات استانی، ۱۰۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ارتباطی پایدار و پرسرعت متصل شدند.

متا، شرکت مادر شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام و واتس اپ، از قابلیت جدید خود برای اینستاگرام رونمایی کرد. بر اساس این طرح کاربرانی که در اینستاگرام تولید محتوا می‌کنند، قادر خواهند بود برای محتوای صفحه خود حق اشتراک ماهانه بگیرند و اینگونه به درآمدزایی برسند.
چین و روسیه به عنوان دو هم‌پیمان کشورمان، جزو کشور‌هایی هستند که از اینترنت ملی خودشان استفاده می‌کنند و به همین دلیل مسئولان کشورمان در حال الگوبرداری و کمک گرفتن از آن‌ها هستند. حتی پیش از این رئیس سازمان صداوسیما نیز این موضوع را تایید کرده بود و گفته بود ایران برای شکل دادن به اینترنت ملی خود از روسیه و چین الگوبرداری می‌کند.

از زمانی که طرح صیانت و قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین مطرح شد این سوال مطرح شده که آیا ایران به دنبال دیوار آتشین دومی مثل چین است؟ دیوار آتشین چین هم همانند طرح صیانت، مدعی حمایت از کاربران است اما در عمل «فیلترینگ» اجرا می‌شود.
براساس آخرین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، همراه اول تنها اپراتوری است که در سال ۱۴۰۰ رشد پیاپی داشته است و ایرانسل نیز توانسته است مانع ریزش مشترکانش شود؛ اما رایتل در پاییز امسال ریزشی شد.
زمین در دنیاهای مجازی که با نام متاورس شناخته می شود، در بعضی از موارد به مبلغ میلیون ها دلار خرید و فروش می شود.
با کسب بالاترین امتیاز، روابط‌عمومی همراه اول در هفدهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی و هجدهمین دوره جشنواره برترین‌های روابط‌عمومی ایران، نشان ویژه روابط‌عمومی هوشمند را دریافت کرد و به‌عنوان روابط‌عمومی برتر در بخش ارتباطات رسانه‌ای معرفی شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: من و خانواده‌ام نیز مانند شما گاهی از کندی و تاخیر شبکه کلافه و گله‌مند می‌شویم. کندی شبکه دلایل مختلفی دارد که یکی از آن‌ها عبور و توزیع کل ترافیک شبکه از پایتخت است. تصور کنید هم‌وطنی در سیستان‌وبلوچستان بخواهد به محتوایی در استان همجوار مثل کرمان دسترسی داشته باشد یا روی پلتفرم وطنی «قرار» با فامیلش در استان خودش تصویری صحبت کند. قاعدتاً اگر چنین ارتباطی مستقیم باشد باید کمتر از پنج میلی‌ثانیه برقرار شود اما اکنون چنین نیست.
ویژه برنامه‌های «باب القبله» و «قدمگاه» که همزمان با ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی تولید و از بسترهای روبیکا و آیگپ پخش شد، مورد استقبال مخاطبان این پلتفرم‌ها قرار گرفت.