ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

همراه اول به‌مناسبت فرارسیدن آخرین یلدای قرن، طرح یلدای خوش‌ترکیب را برای تمامی مشترکان خود معرفی کرد.
اینستاگرام در درصدد است تا راههایی برای وارد کردن NFT ها (توکنهای غیرقابل معاوضه) به این شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدیو و دسترس پذیر کردن آنها برای دو میلیارد کاربرش ایجاد کند.
مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی اقدامات همراه اول در زمینه توسعه پلتفرم‌های دیجیتال را در مسیر نگاه آینده دنیا دانست و تیم مدیریتی را به ادامه این مسیر تشویق کرد.
سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور روز دوشنبه 29 آذر 1400 ضمن بازدید از «مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول» در جریان گزارش فنی مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل اپراتور اول تلفن همراه در خصوص دستاوردهای دیجیتال این اپراتور قرار گرفت.
با شماره‌گیری یک کددستوری، مشترکان همراه اول که علاقه‌مند به محدودسازی تماس‌های خروجی بین‌الملل برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری هستند می‌توانند سرویس محدودیت مکالمه بین‌الملل خود را فعال کنند.
کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی گرایش رسانه نوشت: بسیاری از سایت های ایرانی برای بهبود رتبه آلکسای خود با استفاده از شرکت های مختلف که در کار ارسال بازدیدهای فیک هستند برای خود رتبه آلکسای در ظاهر خوبی دست و پا می کنند و نرخ آگهی های خود را هم بر همان اساس بالا و بالاتر می برند.
متاورس یک دنیای آنلاین گسترده و بی نظیر است که افراد می‌توانند در آن از طریق آواتارهای دیجیتالی با یکدیگر تعامل داشته باشند.
به دلیل قطع سگمنت دوم فیبر نوری، ۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت از دسترس خارج شده اما ظرفیت‌های جایگزین در حال تامین است.
محمد باقر قالیباف در صحن علنی مجلس از وزیر ارتباطات خواست که در خصوص پروژه‌های نیمه‌تمام دیجیتالی در حوزه کارت هوشمند و پرونده الکترونیکی سلامت تعیینو تکلیف کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه محور فعالیت ها در دور جدید وزارت ارتباطات شبکه ملی اطلاعات است تاکید کرد: در یک کلام اگر بخواهم بگویم، وزارت ما وزارت توسعه شبکه ملی اطلاعات خواهد بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئولیت سنگین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه زیرساخت‌ها، گفت: تحول در حکمرانی که چالش اصلی کشور است، در این وزارتخانه باید دنبال شود.
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی گزارش این کمیسیون درخصوص عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در باره تکالیف مقرر در قانون و برنامه‌های کلان و تعهدات مربوطه را قرائت کرد.