ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای با تاکید بر اینکه بلاکچین در کنار سایر فناوری‌های نوین، جهان را تغییر می‌دهد، گفت: موفق به صادرات خدمات فنی مهندسی در بلاکچین نشده ایم.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: «​سلام» یک سامانه نظارت مردمی است.
همراه اول با هدف مدیریت مصرف انرژی اقدام به خرید و فعالسازی فیچر BTS Power Saving برای شهر تهران کرده است.
براساس منویات مقام معظم رهبری در راستای ریل گذاری صنایع بزرگ در مسیر فناوری "اولین مرکز نوآوری و مدیریت فناوری IVD" با حضور هیات رییسه فراکسیون اقتصاد دانش بنیان و کارآفرینی و رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در ایام فرخنده رجبیه و ایام الله دهه فجر افتتاح گردید.
ماجرای اینترنت ایران، تعرفه هزینه‌‌ها و همچنین سرعت شبکه قصه پرتکرار چند سال گذشته بوده و در دوران همه‌گیری به ‌دلیل نیاز بیشتر مردم، بیش از گذشته خبرساز شده‌ است. اگرچه ابتدای دوران همه‌گیری و با آغاز دورکاری و همچنین تعطیلی مدارس، نبود شبکه در برخی مناطق بحث‌برانگیز بود اما هرچه گذشت بحث سرعت و همچنین تعرفه‌ها جدی‌تر شد تا اینکه طرحی جنجال‌ساز به نام «صیانت» هم سربرآورد.
توییتر، در حال برنامه ریزی برای اجازه دادن به کاربران برای ایجاد پست‌هایی است که از محدودیت ۲۴۰ کاراکتری فراتر رود.
ترفند های واتساپ میتواند بسیار جذاب باشد چرا که اپلیکیشن واتساپ یا واتس اپ (WhatsApp) در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پیام رسان موجود محسوب می‌شود. اما این برنامه شامل قابلیت‌های و ترفندهای خاصی می‌شود که اغلب کاربران از آن‌ها مطلع نیستند.
مبحثی که به آن خواهیم پرداخت حل مشکل نمایش مخاطبین در واتساپ اندروید و آیفون می باشد. اگر این مشکل برای شما پیش آمده و یا حتی پیش نیامده اما یکی از کاربران همیشگی واتس اپ هستید با ما همراه باشید.
سخنگوی شرکت مخابرات علت کند شدن اینترنت این شرکت در چند روز اخیر را به بحث عدم تأمین پهنای‌باند از سمت شرکت ارتباطات زیرساخت ارتباط می‌دهد.

پیشرفت فناوری، انسان را به مرحله‌ای رسانده که توانایی اطلاع از چیزهایی را به دست آورده که در گذشته غیرممکن بود. فیلمبرداری‌های پنهان، یا از راه دور و شنودهای ثابت یا تلفنی و دیدن پنهانی اسناد و رصد شبکه‌های اجتماعی از این جمله‌اند. در کشورهای دارای حاکمیت قانون استفاده از این امکانات بسیار محدود و قانونمند است، ولی به تناسبی که از حاکمیت قانون دور شوند، امکان بهره‌مندی بی‌ضابطه از این شیوه‌ها بیشتر می‌شود و این خطری است که روال عادی جامعه را تهدید می‌کند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر ارشاد از مرکز تخصصی مانیتورینگ اپراتور اول تلفن همراه بازدید کردند و در جریان جزئیات فنی پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول قرار گرفتند.
وزیر ارتباطات در ادامه معرفی سرویس‌های ایرانی:

"ذره‌بین" تجربه‌ای فراتر از جست‌و‌جوی عادی

ذره‌بین یک موتور جستجوی فارسی، ویژه کاربران ایرانی است که تجربه‌ای فراتر از جست‌و‌جویی عادی را برای کاربران فراهم می‌کند.