ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

برخی از کمپانی‌های گوشی‌ساز قابلیت مخفی کردن اپلیکیشن‌ها در گوشی‌های اندرویدی را به کاربرانشان می‌دهند. البته مخفی کردن برنامه‌ها در بسیاری مواقع می‌تواند منجر به گمراه شدن کاربر شود.
بسیاری از کاربران واتس‌اپ در دنیا از عدم توانایی برای ارسال عکس با کیفیت اصلی گلایه می‌کردند که به نظر می‌رسد، واتس‌اپ به زودی این معضل را حل خواهد کرد.
پس از اعمال محدودیت بر ۲پلتفرم محبوب و مورد استفاده کاربران و کسب‌وکارهای اینترنتی، قاعدتا باید راهکارهای مختلفی برای کوچ کاربران به پلتفرم‌های داخلی اندیشیده می‌شد.
حتما می دانید که رتبه سایت شما در گوگل یا سایر موتورهای جستجو نقش بزرگ و مهمی در موفقیت فرآیند بازاریابی که برای پیشرفت کسب و کار خود انجام می دهید دارد و این را می توان از این نتایج آماری دریافت که می گوید حدود نود درصد از افراد پس از جست و جو روی لینک های اول گوگل کلیک می کنند و هیچگاه به سراغ صفحه دوم گوگل نمی روند.این موضوع نیاز به استفاده از خدمات سئو وب سایت را روشن می سازد.
شاید باورش سخت باشد اما یکی از دلایلی که برای مهاجرت به تازگی عنوان شده؛ اینترنت است. اینترنتی که به مدت ۴ ماه است محدود شده و مسئولان هم قصد ندارند که این موضوع را اصلاح کنند. چرا که هر روز وضعیت اینترنت به مراتب بدتر می‌شود.
شرکت اپل چندین به‌روزرسانی نرم‌افزاری را برای تقریباً کل مجموعه سخت‌افزاری خود منتشر کرد.
در بیست‌وپنجمین دوره رتبه‌بندی صد شرکت برتر اعلام شد؛

همراه اول برترین اپراتور تلفن همراه در حوزه فروش

همراه اول در رتبه‌بندی صد شرکت برتر ایران، جایگاه نخست را از منظر «فروش» در بین اپراتورهای تلفن همراه کسب کرد و در گروه ارتباطات و مخابرات دوم شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تلاشمان این است محدودیت‌هایی که قابلیت برطرف شدن را دارند، برداشته شود و ان‌شاالله طی دو روز آینده، خبرهای خوشی در این زمینه خواهید شنید اما دو پلت‌فرم اینستاگرام و واتس اپ فعلا شامل این اتفاق نمی‌شوند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن عذرخواهی از مردم به خاطر قطع شدن اینترنت هنگام برگزاری کنکور گفت: این مصوبه شورای امنیت کشور بود و قانونا باید اجرا می‌شد. این محدویت هم به خاطر این است که عدالت آموزشی حکم‌فرما شود و از اتفاقات و تخلفاتی که ممکن بود به وجود بیاید پیشگیری کنیم.
تلاش برای قطع اینترنت در دو روز کنکور، درحالی است که پیش‌تر مسوولان برگزاری کنکور و سازمان سنجش آموزش کشور، احتمال تقلب گسترده در کنکور را رد می‌کردند اما حالا و درست در روزهایی که سرعت اینترنت ایران و همچنین شدت فیلترینگ به شرایط بحرانی رسیده، از ایده قطع اینترنت برای مقابله با تقلب کنکور استقبال کرده‌اند.
ضرورت تعیین «رگولاتور» مشخص و مستقل برای حوزه اعتباری (BNPL) و استفاده از ظرفیت اپراتورهای تلفن همراه از جمله مهم‌ترین مباحث مطرح شده در پنل تخصصی مکانیزم‌‎های اعتباردهی در نمایشگاه تراکنش ایران بود.
بر اساس اطلاعات و آمارهای بدست آمده از شب گذشته اختلالی در ترافیک داخل کشور رخ داده و همچنان ادامه دارد.
بعضی مواقع پیدا کردن یک لوگو یا یک عکس بدون داشتن پس‌زمینه کار بسیار طاقت‌فرسایی می‌شود و هر کدامی را که بازمی‌کنید، دارای یک پس‌زمینه است.