محدودیت شدید حساب‌های جدید گوگل در روسیه

وزارتخانه روسیه تائید می کند که گوگل ایجاد حساب‌های جدید را محدود کرده است.
تصویر محدودیت شدید حساب‌های جدید گوگل در روسیه

به گزارش سایت خبری پرسون، اپراتورهای مخابراتی همچنین کاهش قابل توجه تعداد پیامکهای ارسالی این شرکت به کاربران روسی را ثبت کرده اند. وزارت دیجیتال روسیه اعلام کرد هیچ اطمینانی وجود ندارد که تائیدیه های پیامکی که برای احراز هویت دو مرحله ای به کار می روند، همچنان ادامه داشته باشند. این وزارتخانه توصیه کرد کاربران سرویس‌های گوگل، نسخه‌های پشتیبان از داده‌های خود ایجاد کنند و به استفاده از روش‌های جایگزین احراز هویت دو مرحله‌ای یا پلتفرم‌های داخلی روی بیاورند.

گوگل در ماه اوت اعلام کرد حساب‌های «اَد سنس» (AdSense) در روسیه را غیرفعال می کند. این شرکت آمریکایی با استناد به سیاست ممنوعیت محتوایی که رویدادهای خشونت‌آمیز مستند را انکار، کوچک یا بی‌اهمیت جلوه می‌دهد، در مارس سال ۲۰۲۲، دسترسی به کانال‌های مرتبط با رسانه‌های دولتی روسیه در یوتیوب را در سراسر جهان مسدود کرد. گوگل اعلام کرد حمله نظامی روسیه به اوکراین، تحت سیاست رویدادهای خشونت آمیز گوگل قرار می گیرد و مطالب نقض کننده این سیاست، حذف خواهد شد.

گوگل بیش از هزار کانال یوتیوب، از جمله رسانه‌های تحت حمایت دولت روسیه و بیش از ۵.۵ میلیون ویدیو را مسدود کرده است. روسیه از گوگل به دلیل مسدود کردن کانال‌های یوتیوب رسانه‌ها و چهره های معروف روسی، انتقاد کرده و این غول اینترنتی را بر سر کوتاهی در حذف محتوای غیرقانونی یا نامطلوب در این کشور، چندین بار جریمه کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، یوتیوب در ماه‌های اخیر سرعت‌ پایین‌تری در روسیه داشته است. قانونگذاران روسی دلیل این کاهش سرعت را کوتاهی گوگل در ارتقای تجهیزات می دانند اما این شرکت و کارشناسان فناوری، ادعای مذکور را رد کرده اند.

منبع: دیجیاتو

786088

سازمان آگهی های پرسون