ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

بررسی آخرین وضعیت اجرای پروژه فیبر نوری حاکی از آن است که ۴ استان در صدر پوشش قرار دارند و برای رسیدن به هدف تعیین شده در سال ۱۴۰۴، باید در سال جاری حداقل به پوشش ۱۰ میلیون خانواری رسید.

همزمان با چهارمین روز از هفته سلامت که با عنوان جامعه سالم و رشد تولید نام‌گذاری شده است، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به زیست بوم سلامت کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۹۸ مرکز رشد، ۱۱ مرکز نوآوری، ۱۳ پارک علم و فناوری جهت توسعه اقتصاد سلامت کشور فعال هستند
سازمان تنظیم مقررات با انتشار گزارشی از وضعیت شکایتی ثبتی سامانه ۱۹۵ اعلام کرد: بیشترین شکایات کاربران مربوط به شرکت مخابرات ایران است و استان تهران در صدر تعداد شکایات ثبت شده در این سامانه قرار دارد.
Bluesky پربازدیدترین‌ترین پلتفرم رسانه اجتماعی در اینترنت به شمار می‌رود، اما برای ورود به آن، به دعوت نامه نیاز دارید.
واتس‌اپ مشغول کار روی قابلیتی است که به شما اجازه می‌دهد بتوانید به‌صورت آفلاین سابقه چت‌های خود را از یک دستگاه به دستگاهی دیگر منتقل کنید. با کمک این ویژگی که ظاهراً در دسترس بعضی از کاربران نسخه بتا قرار گرفته است، همچنان امکان استفاده از گوگل درایو وجود دارد، اما این روش دیگر تنها روش جابه‌جایی چت‌ها نخواهد بود.
اعتیاد اینترنتی یا سوءکاربری رایانه‌ای (Cyber Addict) به گفته کارشناسان، به گستره وسیعی از مشکلات رفتاری و کنترل انگیزه استفاده از اینترنت اشاره دارد که به عنوان یک رفتار وسواسی یا آرزوی برقراری پیوند، یا شاید حتی نمودی از انتقال و بازتاب روابط، و یا برطرف شدن نیاز قلمداد می‌شود.
روز سه‌شنبه ۲۵ آوریل، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس به ویدئویی که توسط یک اقتصاددان به نام پیتر سنت اونگه (Peter St. Onge) به اشتراک گذاشته شد، پاسخ داد. در این ویدئو اونگه تأکید کرده بود «دلارزدایی اتفاقی حتمی است و به‌زودی رخ می‌دهد».
پنج شرکت تابعه آلفابت (GOOGL.O)، دو واحد متاپلت‌فرم (META.O)، دو کسب‌وکار مایکروسافت (MSFT.O)، توییتر و علی‌اکسپرس علی‌بابا از جمله ۱۹ شرکتی هستند که مشمول قوانین محتوای آن‌لاین اتحادیه اروپا هستند.