ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

افراد دانشگاهی همواره اینفلوئنسرها را بهترین اساتید نمی‌دانند. "امیلی هاند" پژوهشگر در دانشکده ارتباطات آننبرگ دانشگاه پنسیلوانیا می‌گوید: "برخی از اینفلوئنسرها آموزش‌های رسمی و قانونی در زمینه رشته خود داشته اند و برخی نداشته اند، اما آنان می‌توانند با استفاده از الگوهای ارتباطی خود را به عنوان متخصصان معتبر معرفی کنند".
آخرین اخبار از بازنگری سیاست و مصادیق فیلترینگ کشور، چرایی عدم تحقق وعده ارایه بسته‌های ۶۰ گیگابایتی اینترنت به مردم و جدیدترین تصمیم‌گیری‌ها درباره نحوه فعالیت اینترنت ماهواره ای در کشور، برخی از سوالاتی است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به آنها پاسخ داد.
فعالان اکوسیستم استارتاپی کشور معتقدند تا زمانی که این اکوسیستم موفق به جذب سرمایه گذار نشود و حوزه‌های دیگر برای سرمایه گذاران جذاب‌تر باشد، استارتاپ ها با مشکلات بسیاری بر سر راه فعالیت دست و پنجه نرم خواهند کرد.
به‌نظر می‌رسد آیفون‌های داخل ایران از شب گذشته با دریافت سیستم‌عامل iOS 16.4 توانایی اتصال به شبکه‌ی 5G را پیدا کرده‌اند.
با هدف تامین مالی دانش بنیان‌ها و ایجاد بازار فناوری در کشور و ورود شرکت‌های فعال دانش بنیان به بازار سرمایه؛ تفاهم‌نامه‌ای به امضای روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری و مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادر رسید تا توانمندی‌های طرفین برای تحقق اقتصاد دانش بنیان و اجرایی سازی قانون جهش تولید دانش بنیان در بازار سرمایه کارآمدتر شود.
تکمیل شبکه فیبرنوری، توسعه دولت هوشمند، انجام ۶ پرتاب فضایی و تدوین آیین نامه‌های مرتبط به فعالیت دیجیتال از مهمترین اقدام موثر دولت در حوزه ارتباطات در سال 1401 می باشد.
مجرمانی که اندکی شم فناوری دارند، با استفاده از اپلیکیشن محبوب اشتراک‌گذاری ویدیو یا همان «تیک‌تاک»، چالش جدیدی را برای مقامات مکزیکی و آمریکایی در مبارزه با بحران مهاجرت منطقه‌ای رقم زده‌اند.
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات درباره قطع سیستم چکینگ بلیت ۲ پرواز نجف و هامبورگ گفت: این اختلال به دلیل سرقت کابل‌ و سیم در اپراتور پارس‌آنلاین رخ داده و با پیگیری سازمان تنظیم مقررات رفع شده است.