ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امکان برقراری تماس صوتی و تصویری باکیفیت از طریق پلتفرم‌های داخلی با خارج از کشور فراهم است، گفت: با گذشت یک سال از آغاز پروژه فیبرنوری ۲.۵ میلیون پوشش ایجاد شده و تا پایان دولت سیزدهم به ۲۰ میلیون پوشش می‌رسد.
وزیر ارتباطات توضیح داد؛

طبقاتی شدن اینترنت حقیقت دارد؟

وزیر ارتباطات بیان کرد: فراهم کردن دسترسی استادان به بعضی از سایت‌های فیلترشده به ما تکلیف شده است.

سنجاق کردن پیام‌ها، قابلیت خیلی مفیدی برای گروه‌های چت واتساپی است. این کمک می‌کند تمرکز روی سوژه مهمی در یک چت باقی بماند و با اضافه شدن پیام‌های جدید، این سوژه به‌دست فراموشی سپرده نشود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همه پدرانی که در سراسر کشور در روز «پدر» صاحب فرزند شده‌اند، بسته هدیه یکصد گیگ اینترنت رایگان به عنوان هدیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت خواهند کرد.
در پی امتناع ویکی پدیا از حذف محتوای توهین آمیز به مقدسات، این دایره المعارف آنلاین در پاکستان فیلتر شد.
ایلان ماسک مالک توییتر که روزانه چندین توییت در این پلتفرم شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند، با انتشار یک توییت بحث‌برانگیز دیگر بار دیگر جنجال ساز ظاهر شد.
تماس صوتی و تصویری در روبیکا، از روز پدر تا پایان بهمن ماه رایگان شد.
درست روز بعد از اینکه «مرتضی آقاتهرانی»، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس و البته رییس شورای مرکزی جبهه پایداری مدعی شد که طرح معروف صیانت در مراحل پایانی بررسی در مجلس است، وزیر ارتباطات هم در حاشیه نشست هفتگی هیات دولت هم از مجرای قانونی فیلتر تلگرام و اینستاگرام در وضعیت فعلی کشور گفته است که مصوبه فیلتر شدن اینستاگرام و تلگرام ربطی به وزارت ارتباطات یا حتی دولت ندارد،
یکی از ویژگی‌های کلیدی ChatGPT توانایی آن در ایجاد پاسخ‌های متنی انسان‌مانند به درخواست‌ها است. این باعث می‌شود که برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها مانند ایجاد ربات‌های چت برای ارائه خدمات به مشتری، ایجاد پاسخ به سؤالات در انجمن‌های آنلاین یا حتی ایجاد محتوای شخصی‌سازی‌شده برای پست‌های رسانه‌های اجتماعی مفید باشد.
خراسان نوشت:«یک محدودیت ایجاد شده و بدانید با وضعیت و شرایط امن، شرایط حتما متفاوت خواهد شد»؛ این صحبت، وعده آیت ا... رئیسی، رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور بود که بسیاری از فعالان اقتصادی به ویژه کسب و کارهای اینترنتی را به لغو محدودیت‌های اینترنتی امیدوار کرد، اما با گذشت 54 روز، هنوز از تحقق آن خبری نیست.