ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

به گفته یک کارشناس اقتصادی؛ با گسترش بازی همستر کمبت، برخی از افراد و مقامات رویکرد منفی خود را نسبت به این بازی اعلام کردند، اما بخواهیم صادق باشیم، این اظهارات اصلا برای مردم به دلیل بی اعتمادی های مکرر دیگر مهم نیست.

کمیته بین المللی المپیک از هوش مصنوعی برای مسدودسازی هرگونه آزار علیه ۱۵ هزار ورزشکار و مقاماتی که در المپیک پاریس شرکت می کنند، استفاده می کند این رویداد ورزشی ماه آینده برگزار می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، اولین ابلاغیه درباره راهبردها و اقدامات اجرایی در جهت انسجام در برنامه ریزی و تقویت سازو کارهای مشارکت دانشگاهیان در انتخابات را به رؤسای دانشگاه‌ها مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور ابلاغ کرد.
تعداد کاربران بازی همستر کامبت در جهان به بیش از ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است. این بازی کریپتویی در بستر بلاکچین، به کاربران خود رمزارز جایزه می‌دهد.
لنز ایرانسل، تلویزیون اینترنتی اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، رقابت‌های جام ملت‌های اروپا (EURO 2024) را به صورت زنده پخش می‌کند و برای تماشا و پیش‌بینی این مسابقات، جوایز ویژه‌ای تدارک دیده است.
سرپرست ریاست جمهوری صنعت فضایی و فناوری‌های نوین را از جمله پیشران‌های اقتصادی و مولفه‌های قدرت و اقتدار کشور دانست و با بیان اینکه بومی‌سازی و بهره‌گیری از ظرفیت جوانان و نخبگان از مزیت‌های این بخش است، شتاب‌بخشی به توسعه صنعت فضایی به منظور استفاده حداکثری و کاربردی از مواهب این صنعت برای شتاب دادن به پیشرفت و بهبود زندگی مردم را ضروری دانست.

شرکت اپل ممکن است در آینده هوش مصنوعی جمینای(Gemini) شرکت گوگل را در سیستم عامل آیفون(iOS) ادغام کند. این در حالی است که همین امروز به صورت رسمی از آغاز همکاری خود با شرکت اوپن‌ای‌آی(OpenAI) خالق ChatGPT پرده برداشت.