ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

وزیر ارتباطات پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهرهای شاهدشهر، فردوسیه، گلستان و چهاردانگه در استان تهران را افتتاح کرد و بیش از ۱۰۳ هزار خانوار در این شهرها به اینترنت فیبرنوری دسترسی پیدا کردند.
با ورود به فصل تابستان و افزایش دما، یکی از چالش‌های مهم مردم، نگهداری و مراقبت از گوشی‌های موبایل مقابل گرمای زیاد است. گرما می‌تواند تأثیرات منفی بر عملکرد و عمر مفید موبایل داشته باشد.
در حالی که رقابت نامزدها برای نشستن بر مسند ریاست‌جمهوری روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، دولت سیزدهم برای دولت بعدی در حوزه فناوری اطلاعات، فیلترینگ گسترده، سرعت و کیفیت پایین اینترنت و نارضایتی جامعه از اختلال‌های مکرر را به جا گذاشته است.
بازی همستر کامبت یکی از محبوب ترین بازی های تلگرامی است که میلیون ها کاربر و بازیکن در سراسر جهان مشغول بازی آن هستند.
شاید برای شما پیش آمده که گوشی خود را در جایی گم کرده و یا تلفن همراهتان به سرقت رفته باشد؛ با توجه به هزینه‌هایی که امروزه برای خرید گوشی‌های هوشمند صرف می‌شود، لازم است راهکاری وجود داشته باشد که بتوان برای یافتن گوشی اقداماتی را انجام داد.

شاید برای شما یا یکی از آشنایانتان پیش آمده که گوشی خود را در جایی گم کرده و یا تلفن همراهتان به سرقت رفته باشد؛ با توجه به هزینه‌هایی که امروزه برای خرید گوشی‌های هوشمند صرف می‌شود، لازم است راهکاری وجود داشته باشد که بتوان برای یافتن گوشی اقداماتی را انجام داد.
شرکت انویدیا اندکی بعد از آنکه بزرگ ترین شرکت جهان شد این عنوان را دوباره به مایکرو سافت پس دارد و این شرکت بار دیگر با ارزشی معادل ۳.۳ تریلیون دلار در جهان ایستاد. در طول چند ماه گذشته عنوان بزرگ ترین شرکت جهان بار ها بین مایکرو سافت، اپل و انویدیا جابه جا شده است.
وضعیت اینترنت در ایران را می‌توان عجیب و ناامیدکننده خواند. از یک طرف مردم و کسب‌وکارها ناراضی هستند و از طرف دیگر مقامات دولتی از آن دفاع می‌کنند. تفاوت این نظرات در حدی است که انگار دو طرف از دو اینترنت متفاوت صحبت می‌کنند. بیراه هم نیست، واقعا اینترنتی که دولتی‌ها از آن صحبت می‌کنند با اینترنت مردم متفاوت است.
طبق گزارش های موجود، به اهتمام دولت و حمایت ویژه شهید خدمت دکتر رئیسی، قانون رتبه‌بندی مشاغل در روابط عمومی دستگاه های اجرایی به تصویب رسیده و به زودی ابلاغ خواهد شد، در این قانون، جهش و ارتقا بر مبنای مهارت و سوابق خدمتی، صورت می گیرد.
وبسایت روزنامۀ روسی The Bell اخیرا ادعا کرده است که بر اساس برخی تحقیقاتی که روزنامه‌نگارانش انجام داده‌اند، چهرۀ پشت‌پردۀ بازی همسترکامبت را کشف کرده است.
بر اساس آمار و نتایج ثبت‌شده، میانگین سرعت اینترنت اپراتور همراه اول از نیمه آذرماه سال گذشته تا نیمه اول خرداد امسال از ۱۱،۴۲ به ۱۳،۸۴ مگابیت برثانیه و در اپراتور ایرانسل از ۱۰،۹۵ به ۱۲،۶۴ مگابیت برثانیه رسیده است.