ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

شرکت فنلاندی HMD Global تصمیم دارد تولیداتش را گسترش داده و برند HMD را نیز وارد بازار گوشی کند. آیا تولید گوشی نوکیا ادامه پیدا می‌کند؟
چندین دلیل کاملاً خوب وجود دارد که چرا آب وسیله محبوبی برای نوشتن خوشنویسان نیست. با جابجایی و حرکت آب، طولی نمی کشد تا جوهر پخش شود و نوشته محو شود.
درحالی‌که شایعات زیادی به آیفون ۱۵ اولترا اشاره کرده‌اند، خبرنگار بلومبرگ معتقد است که اپل امسال هم از پسوند پرو مکس به‌جای اولترا استفاده می‌کند.
شرکت ایکس ایلان ماسک از کالیفرنیا بر سر قانونی شکایت کرد که مقررات شفافیت جدید برای شرکت‌های شبکه اجتماعی تعیین کرده و آنها را ملزم می‌کند سیاست‌هایشان برای کنترل اطلاعات غلط، اذیت و آزار، نفرت پراکنی و افراط گرایی را منتشر کنند.
رئیس کمیته چین مجلس نمایندگان آمریکا در پی این کشف که تراشه های جدید در گوشیهای هواوی ممکن است محدودیت های تجاری را نقض کرده باشد، از وزارت بازرگانی این کشور خواست به تمامی صادرات فناوری به شرکت‌های هواوی و SMIC، پایان دهد.
چین قصد دارد ممنوعیت استفاده از آیفون در بخش‌های حساس را به سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی گسترش دهد که نشانه‌ای از چالش‌های رو به رشد برای اپل در بزرگترین بازار خارجی و پایگاه تولید جهانی این شرکت است.
یکی از سرویس‌های محبوب فیلم و سریال‌های دنیا پلتفرم نتفلیکس است که ویژگی خاص و منحصربه‌فرد خود را دارد. در این پلتفرم می‌توانید با خرید اشتراک از امکانات بی‌نظیری برخوردار شوید. حتی به‌صورت زنده نیز می‌توانید از این امکانات ویژه یوتیوب استفاده کنید.
مالزی سرگرم بررسی مقرراتی است که غول‌های اینترنتی مانند آلفابت و متا را وادار می‌کند به ناشران اخبار برای محتوایی که در پلتفرم‌هایشان منتشر می‌شود، پول پرداخت کنند.
IP ثابت اروپایی، نوعی آدرس IP است که برای دسترسی به سرویس‌ها و وب‌سایت‌های مسدود شده در ایران استفاده می‌شود. علاوه‌براین، برای کسانی که به‌دنبال حفظ حریم خصوصی و افزایش امنیت خود هستند، خرید IP ثابت اروپایی یک انتخاب مناسب است.
بحث فعالیت اینترنت ماهواره‌ای در جهان طی ماه‌های اخیر مورد توجه واقع شد و طی چند ماه گذشته با پیگیری‌های انجام‌شده توسط نهادهای مربوط، استارلینک برای فعالیت در کشور ملزم به رعایت قوانین سرزمینی ایران شد.
همراه اول، معاونت علمی ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص توسعه زیست‌بوم نوآوری، بازار و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری الکترونیک و میکروالکترونیک زیرساخت‌های مخابرات سیار توافقنامه همکاری امضا کردند.
پس از دستور رئیس‌جمهور مبنی بر بررسی وضعیت اینترنت و تمدید مهلت کارگروه آن، اخیرا یک مقام مسؤول اعلام کرده است در پی تکلیف ارائه‌شده از سوی مسؤولان، کیفیت شبکه بهبود یافته است.