ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

در آستانه ۲۹ سالگی همراه اول، این اپراتور طی دو فرآیند مجزا ضمن ارائه هدایای ویژه زندگی دیجیتال به مشترکان، تاریخچه همراهی‌شان را نیز ارائه می‌کند.
ثبت و بایگانی اسناد و مستندات در سازمان‌های بزرگ، کاری زمان‌بر و مهم محسوب می‌گردد. در همین راستا شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ از نرم افزار بایگانی اسناد یا همان مدیریت مستندات (DMS) استفاده می‌نمایند، تا قادر به دسته‌بندی بهتر اسناد و همچنین جستجو در بین آنها باشند.
با گذشت چندین ماه از ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ برخی از کاربران همچنان به خرید این برند گوشی تمایل دارند اما مسئولان توصیه می کنند به دلیل اینکه این گوشی در ایران سرویسی دریافت نمی کند، از خرید آن اجتناب کنند.
از زمان راه‌اندازی تردز (Threads)، رسانه اجتماعی میکروبلاگینگ (microblogging) جدید متا (فیسبوک سابق)، چندین کاربر سرشناس بازار ارزهای دیجیتال که در توییتر فعالیت دارند، نسبت به حساب‌های جعلی در این پلتفرم جدید هشدار داده‌اند.
شبکه اجتماعی اینستاگرام تردز داغ‌ترین موضوع یک هفته اخیر بوده است. این اپلیکیشن در چند ساعت نخست آغاز به کار خود میلیون‌ها کاربر را جذب کرد و حالا شواهد نشان می‌دهد که تعداد کاربران این پلتفرم به حدود ۱۰۰ میلیون رسیده است. علاوه‌براین، حساب‌های کاربری اپل هم در Threads فعال شده‌اند.
میلیون‌ها دارنده تلفن اندرویدی باید در اسرع وقت گوشی‌های خود را به‌روزرسانی کنند. کارشناسان برجسته سایبری ضمن صدور این هشدار می‌گویند سه نقص امنیتی در تلفن‌های اندرویدی در حال حاضر توسط کلاهبرداران مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.
اپلیکیشن رسانه اجتماعی جدید تردز (Threads) شرکت متا پلتفرمز، ظرف مدت دو روز پس از راه‌اندازی، ۷۰ میلیون کاربر را جذب کرد.
با پیگیری های حقوقی بین المللی وزارت ارتباطات اتفاق افتاد؛

اینترنت «استارلینک» ملزم به رعایت قوانین سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شد

اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) اعلام کرد که ارایه خدمات از سوی استارلینک در مرزهای جمهوری اسلامی ایران به دلیل عدم رعایت قوانین سرزمینی، غیرمجاز است.
روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: اقتصاد دانش بنیان باید مردمی شود و این کار بخشی از مردمی کردن اقتصاد است.
اینستاگرام رسما از اپلیکیشن تردز (Threads) که به‌عنوان رقیب مستقیم توییتر طراحی شده است، رونمایی کرد و جدی‌ترین تهدید تاکنون را برای این شبکه‌ اجتماعی تحت مالکیت ایلان ماسک به وجود آورد.