ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه علی رغم تمام زیان‌های وارده به مخابرات، در مسیر توسعه به نفع بازار پیشران ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور عمل می کنیم، گفت: البته اصل کار بر این نکته استوار است که متاسفانه حق مخابرات که حق بازار ارتباطات و مردم برای پیشرفت حوزه فناوری است، بیش از یک دهه متوقف و سرکوب شده است.
رگولاتور داده در انگلیس مشغول جمع‌آوری اطلاعات درخصوص اسنپ‌چت است تا معلوم شود آیا این اپلیکیشن پیام‌رسان آمریکایی برای حذف کاربران زیر سن قانونی از پلتفرم خود، اقدامات کافی انجام می‌دهد یا خیر.
در شرایطی که سودجویان از روش‌های گوناگونی برای کلاهبرداری و فریب کاربران استفاده می‌کنند، کلاهبرداری‌های تلفنی نیز نسبت به گذشته بیشتر شده و توصیه می‌شود کاربران در مواجهه با موارد مشکوک هوشیار باشند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تصویب قانون داده‌ها و اطلاعات ملی (دوام) در سال گذشته بیان کرد: این قانون مسیر را برای توسعه دولت هوشمند و همچنین در اختیار قرار دادن داده‌های دولتی با یک چارچوب مشخص به بخش خصوصی فراهم کرد.
ایلان ماسک ۵۲ ساله در پستی در پلتفرم" ایکس" (توییتر سابق) اعلام کرد که روز دوشنبه، ام آر آی از گردن و قسمت بالای کمر خود انجام خواهد داد و ممکن است به عمل جراحی نیاز داشته باشد.
زارع پور درباره اقدامات عراق به زوار ایرانی خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات عراق قرار است در طول مسیر پیاده روی نقاطی را روی وای فای، رایگان در اختیار زوار قرار دهد. مجموعه ای از این اقدامات را در نظر گرفته ایم که در آینده نزدیک به زائرین عزیز اعلام خواهیم کرد.
روز هفتم تیر 1402 ، رئیس جمهور محترم دستور داد برای حل مشکل کندی اینترنت ، کارگروهی متشکل از مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شود و حداکثر تا یک ماه آینده راهکار دهد.
شرکت متا (فیسبوک سابق) به امید احیای تعداد کاربران و افزایش درآمد، با سرعت تمام به هوش مصنوعی می‌پردازد. در حالی که سلطه رقبایی مانند TikTok از بین می‌رود، متا در حال آماده شدن برای فعال کردن تعدادی از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در تمام برنامه‌های خود است.