ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

طی سال‌های گذشته موضوع افزایش یا ثابت ماندن تعرفه بسته‌های اینترنتی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح بود و پیشنهاد، انتقاد و نظرات گوناگونی درباره آن از سوی کارشناسان و مسئولان اعلام می‌شد.
چاپ پلات نیز یکی از پرطرفدارترین روش‌های چاپی در دنیا به حساب می‌آید که افراد مختلف همیشه در انتخاب بین این دو شیوه چاپ دچار تردید و دودلی هستند. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی تفاوت‌هایی که بین این دو روش چاپی وجود دارد، بپردازیم و اطلاعات کاملی را در مورد آنها به شما ارائه دهیم.
رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) گفت: پایگاه وب آو ساینس، تولیدات علمی کشورهای جهان در فناوری های نسل چهارم صنعت را بررسی و رتبه‌بندی کرده است که در این میان ایران در حوزه هوش مصنوعی سرآمد کشورهای اسلامی است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با اقداماتی که در دولت سیزدهم انجام شد، شرکت ملی پست به وضعیت مالی پایدار و پست‌بانک نیز پس از چند سال به سوددهی رسیده است.
وزیر ارتباطات گفت: تعداد کاربران رادارگیم به عنوان ابزاری برای بهبود تجربه کاربری گیمر‌ها به ۱۴ میلیون رسیده است و باتوجه به وعده رئیس جمهوری برای بهبود تجربه کاربری گیمرها، ابزار رادارگیم راه اندازی شد.
اخیرا شایعاتی در مورد آیفون تاشو منتشر شده بود و بنظر می‌رسید اپل از این تصمیم خود مطمئن است؛ تا جایی که حتی مشخص شد اپل یک نمونه اولیه آیفون تاشوی تاشو شبیه به سری Galaxy Z Flip سامسونگ ساخته است.
رئیس جمهور گفت: معاونت علمی در جایگاه شتاب‌دهندگی به دستگاه‌های مختلف کشور و همچنین ایجاد و توسعه زنجیره فعالیت‌های دانش‌بنیان، نقش مهمی در کمک به رفع موانع ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های مختلف دارد.
شرکت گوگل به‌تازگی اولین پیش‌نمایش از اندروید ۱۵ را منتشر کرده است که نشان دهنده آغازی برای انتشار به‌روزرسانی بزرگ بعدی اندروید است.
پژوهشگران اعلام کردند قرار گرفتن مادران باردار و حتی پدران در معرض امواج الکترومغناطیسی می‌تواند تبعات ناخوشایندی برای کودکان به دنیا آمده داشته باشد.