ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

روزبه مفیدیان در گفت و گو با پرسون مطرح کرد:

لزوم تربیت دانشجویان کارآفرین و مهارت محور از سوی دانشگاه ها

پژوهشگر ارشد پژوهشکده فناوری نانو شمال کشور عنوان کرد: معرفی نخبگان و دانش‌آموختگان دانشگاهی از سوی پارک های علم و فناوری برای ورود به بخش صنعت و تولید در سال‌های گذشته مطلوب بوده است و این رویه باید به عنوان اصولی برای رونق کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان ادامه یابد.
کارشناس سایبری در گفتگو با پرسون:

تبعات سنگین حملات سایبری برای دولت‌ها

تأثیر حملات سایبری در نشر اطلاعاتی است که از زیرساخت‌های حیاتی استخراج شده است و به دلیل اهمیت فوق العاده زیادی که این زیرساخت‌های حیاتی برای دولت‌های ملی دارند و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی که در این حوزه‌ها انجام شده است، نفوذهایی که منجر به استخراج و نشر اطلاعات شود، می‌تواند برای مالکان زیرساخت‌ها و دولت‌های ملی پیامدهای جدی داشته باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی خبر از همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء با این وزارت خانه برای تکمیل ۱۱۹۷ کیلومتر فیبر نوری به منظور محرومیت زدایی ارتباطی از استان سیستان و بلوچستان داد.

وزیر ارتباطات در تمام اظهارنظرهایش در خصوص مدیریت فضای مجازی، نقش منجی را بازی می‌کند. اما بررسی عملکرد او از قبل از آغاز تصدی وزارت نشان می‌دهد فیلترینگ، خروجی عملکرد ضعیف او در کلیدی‌ترین وظایف وزارت ارتباطات است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در این سفر ۱۰ روزه به سیستان و بلوچستان اتصال یکهزار و ۲۰۰ روستا به شبکه اینترنت تا ۲ هفته آینده، تقویت پوشش جاده‌ای و ایجاد ارتباطات پایدار هدف‌گذاری شده است.
از امروز جمعه ۵ دی ماه مدیران مسئول روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دارای رتبه بندی، می‌توانند با ورود به حساب کاربری خود در سامانه جامع رسانه‌های کشور، نسبت به معرفی خبرنگاران خود برای بهره‌مندی از اینترنت ویژه خبرنگاری اقدام کنند.

وزیر ارتباطات گفت: قبل از دولت تدبیر و امید ابزارهای دیجیتال به اندازه کافی در دسترس مردم نبود. اماتوسعه زیرساخت‌های ارتباطی باعث شد ایران دوبار در دو دوره اندازه‌گیری بین‌المللی، بالاترین نرخ رشد حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را به دست بیاورد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت:

متصل شدن ۲۲ روستای ایلام به شبکه اینترنت پرسرعت

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام از متصل شدن ۲۲ روستای استان ایلام با بیش از هزار و ۸۰۰ خانوار در ۲ ماه گذشته به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات خبر داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که از هفته آینده به مدت ١٠ روز شخصا در سیستان‌وبلوچستان مستقر می‌شوم تا مشکلات ارتباطی روستاهای این استان رفع شود.
رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس:

دانشگاه در حوزه فناوری به صنعت کمک نکرده است

عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس گفت: وظیفه بزرگی بر عهده دانشگاه است که تولیدات علمی دانشگاه را به زبان صنعتگران نزدیک کند اما متاسفانه در این موضوع ضعف بسیاری وجود دارد و دانشگاه نتوانسته است زبان تولیداتش را به زبان نیاز صنعت نزدیک کند.
با رونمایی از سامانه «عدالت همراه»:

برگزاری آنلاین دادگاه کلید خورد

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: برای برگزاری دادگاه آنلاین به طوری که مردم از منازل‌شان در جلسه حضور داشته باشند، فاز اجرای آزمایشی خود در ۱۰ استان را آغاز کرده تا پس از رفع موانع، تا پایان سال در سراسر کشور توسعه پیدا کند.

وزرای آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات هفته جاری برای پاسخگویی به سوالات برخی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می کنند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری فارس خبر داد؛

اشتراک رایگان VOD در شب یلدا

مدیرکل ارتباطات و فناوری فارس از رایگان بودن سرویس‌های اشتراک فیلم و سریال «فیلمیو»، «نماوا»، «تیوا» و «آیو» در شب یلدا در شب یلدا خبر داد.