ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه‌های دولت در زمینه اینترنت‌رسانی به تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار و فراهم کردن بستر توسعه تجارت الکترونیک و ادامه دورکاری و حذف فیلترینگ در آینده خبر داد و گفت: توسعه تکنولوژی و بلاک‌چین واینترنت ماهواره‌ای و.. باعث منسوخ شدن فیلترینگ می‌شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ساخت ماشین ‏آلات موردنیاز برای راه ‏اندازی خطوط تولید محصولات نانو را یکی از اولویت‏ های اصلی توسعه صنعت نانو دانست و گفت: تاکنون 28 نوع دستگاه تولیدی توسط شرکت ‏های فناوری نانو داخلی در 50 خط تولید صنعتی مورد بهره ‏برداری قرار گرفته ‏اند.
نکات امنیتی لازم برای خرید اینترنتی

این بار شما مجرمان را دور بزنید!

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا نکات امنیتی لازم جهت خرید از سایت‌های ثبت آگهی و پیشگیری از کلاهبرداری مجرمان سایبری را تشریح کرد.
مدیرعامل مجموعه توسعه فناوری نانو خبر داد:

راه اندازی نخستین مرکز نوآوری لوازم خانگی

مدیرعامل یک مجموعه توسعه فناوری نانو عنوان کرد: در سه ماهه اول ۱۴۰۰ اولین مرکز نوآوری لوازم خانگی در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی به صورت تشکیلاتی با تمرکز بر نوآوری در حوزه الکترونیک راه‌اندازی می‌شود.

علی صالح آبادی تشریح کرد:

فین تک ها و تاب آوری اقتصاد ایران

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با ذکر اینکه افزایش تاب آوری ضامن کاهش آسیب پذیری اقتصادی است، گفت: فین تک ها به عنوان ابزار کاربری برای ارتقا تاب آوری اقتصاد می توانند نقش موثری در افزایش چابک سازی دولت ایفا کنند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات در نشست «بررسی حقوقی صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی» گفت: ما از آموزش و پرورش درخواست کردیم که سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی داشته باشیم که تازه ۲ هفته پیش سازوکار آن از طرف این وزارت‌خانه تایید شد. سیم‌کارت دانش‌آموزی یعنی هر فرد زیر ۱۸ سال می‌تواند برای خود سیم‌کارت داشته باشد که مسئولیت حقوقی آن متوجه والدینش است که مصوبه آن بعد از سال‌ها اینترنت و تکنولوژی هراسی، به تصویب رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به آغاز فرایند تجاری‌سازی 5G FWA شرکت ارتباطات مبین‌نت و ارائه 5G برای مشترکان خانگی و سازمانی گفت: شرکت‌های خدمات‌دهنده و وزارت ارتباطات به‌عنوان سیاست‌گذار و ناظر توسعه ارتباطات باید به نیاز مردم و بازار توجه کنند و متناسب با آن خدمات خود را گسترش دهند.