ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

نماینده مردم تهران در گفتگو با پرسون؛

کاهش عجیب بودجه نانو شبیه به ترور علمی است

علی خضریان بیان کرد: سال ۹۷ ستاد نانو از بودجه خوب و قابل توجهی بهره‌مند بود اما در سال ۹۸ بودجه ستاد یکباره نصف شد. این مسئله نکته مهمی را گوشزد می‌کند که متاسفانه مسولان امر در حوزه اجرایی به بودجه و آثار حوزه فناوری نانو توجه جدی نداشته‌اند و این ستاد را با مشکل مواجه کرده‌اند.
سرحدی در آیین افتتاح «باشگاه نوآوری و فناوری» مطرح کرد؛

حل مبرم ترین نیازهای کشور با استفاده از فناوری نو

رییس کل باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو اعلام کرد: یکی از برنامه های اصلی باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو استفاده از فناوری نوظهور برای تحول در جامعه ، صنایع و مراکز علمی است.

روزبه مفیدیان در گفت و گو با پرسون مطرح کرد:

لزوم تربیت دانشجویان کارآفرین و مهارت محور از سوی دانشگاه ها

پژوهشگر ارشد پژوهشکده فناوری نانو شمال کشور عنوان کرد: معرفی نخبگان و دانش‌آموختگان دانشگاهی از سوی پارک های علم و فناوری برای ورود به بخش صنعت و تولید در سال‌های گذشته مطلوب بوده است و این رویه باید به عنوان اصولی برای رونق کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان ادامه یابد.
کارشناس سایبری در گفتگو با پرسون:

تبعات سنگین حملات سایبری برای دولت‌ها

تأثیر حملات سایبری در نشر اطلاعاتی است که از زیرساخت‌های حیاتی استخراج شده است و به دلیل اهمیت فوق العاده زیادی که این زیرساخت‌های حیاتی برای دولت‌های ملی دارند و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی که در این حوزه‌ها انجام شده است، نفوذهایی که منجر به استخراج و نشر اطلاعات شود، می‌تواند برای مالکان زیرساخت‌ها و دولت‌های ملی پیامدهای جدی داشته باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی خبر از همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء با این وزارت خانه برای تکمیل ۱۱۹۷ کیلومتر فیبر نوری به منظور محرومیت زدایی ارتباطی از استان سیستان و بلوچستان داد.

وزیر ارتباطات در تمام اظهارنظرهایش در خصوص مدیریت فضای مجازی، نقش منجی را بازی می‌کند. اما بررسی عملکرد او از قبل از آغاز تصدی وزارت نشان می‌دهد فیلترینگ، خروجی عملکرد ضعیف او در کلیدی‌ترین وظایف وزارت ارتباطات است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در این سفر ۱۰ روزه به سیستان و بلوچستان اتصال یکهزار و ۲۰۰ روستا به شبکه اینترنت تا ۲ هفته آینده، تقویت پوشش جاده‌ای و ایجاد ارتباطات پایدار هدف‌گذاری شده است.
از امروز جمعه ۵ دی ماه مدیران مسئول روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دارای رتبه بندی، می‌توانند با ورود به حساب کاربری خود در سامانه جامع رسانه‌های کشور، نسبت به معرفی خبرنگاران خود برای بهره‌مندی از اینترنت ویژه خبرنگاری اقدام کنند.

وزیر ارتباطات گفت: قبل از دولت تدبیر و امید ابزارهای دیجیتال به اندازه کافی در دسترس مردم نبود. اماتوسعه زیرساخت‌های ارتباطی باعث شد ایران دوبار در دو دوره اندازه‌گیری بین‌المللی، بالاترین نرخ رشد حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را به دست بیاورد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت:

متصل شدن ۲۲ روستای ایلام به شبکه اینترنت پرسرعت

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام از متصل شدن ۲۲ روستای استان ایلام با بیش از هزار و ۸۰۰ خانوار در ۲ ماه گذشته به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات خبر داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که از هفته آینده به مدت ١٠ روز شخصا در سیستان‌وبلوچستان مستقر می‌شوم تا مشکلات ارتباطی روستاهای این استان رفع شود.