ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

ایرانسل در فاصلۀ باقی‌مانده تا انتخابات ریاست جمهوری، ظرفیت‌های تبلیغی و حمایتی، از جمله بستر تلویزیون اینترنتی لنز و بستر تبلیغات پیامکی را در اختیار کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری قرار می‌دهد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تخصیص اینترنت رایگان به کاندیداهای ریاست جمهوری و بسته‌های هفت گیگابایتی به همه مردم، گفت: از آنجاکه ممکن است یک نفر ۱۰ سیم‌کارت داشته باشد و یک نفر یک سیم‌کارت، به هر کد ملی فقط یک بسته و آن هم روی شماره‌ای که درخواست دهد، فعال می‌شود.
همراه اول با پذیرش درخواست ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اهدای بسته اینترنت جهت تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی، پس از ارسال لیست اسامی مشترکان توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اپراتور، به همه مشترکان خود شامل دائمی، اعتباری و انارستان بسته ۷ گیگابایتی رایگان می‌دهد.
در پی بروز قطعی مکرر برق در تهران و بسیاری از شهرهای ایران و تأثیر این موضوع بر عملکرد سایت‌های ارتباطی، ایرانسل اطلاعیه‌ای منتشر و اعلام کرد با وجود قطعی مکرر و پیوستۀ برق که همه روزه با فواصل زمانی کوتاه در حال وقوع است، نه تنها امکان شارژ مجدد باتری‌های پشتیبان سایت‌های ارتباطی فراهم نیست، بلکه تجهیزات ارتباطی سایت‌ها، در معرض آسیب شدید و جدی قرار دارند.
مدیرعامل پست بانک ایران در دهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری (اینوتکس 2021) اظهار داشت: با زیر ساخت ایجاد شده توسط پست بانک ایران، استارت آپ ها دیگر نیاز به سرمایه گذاری در زیرساخت ها ندارند و می توانند با معرفی فناوری های مالی متناسب با شرایط مناطق روستایی از مزیت بانکداری باز ارائه شده در این مناطق بهره مند شوند و خدمات با هزینه پایین به مشتریان ارائه دهند.
وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات از ایرانسل برای راه‌اندازی سایت‌های استراتژیک ارتباطی روستایی در استان همدان تقدیر کرد و گفت: هرچند حجم کار محول شده به ایرانسل در همدان، به اندازۀ اپراتور دیگر نبود؛ اما کارهای سخت بر دوش ایرانسل بود که یک نمونۀ آن، سایت پیچیدۀ روستای چشمه علی است.
در مراسمی که صبح امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار، نمایندگان استان همدان در مجلس و جمعی از مدیران وزارت ارتباطات، مخابرات ایران و همراه اول برگزار شد، با ارتقاء ۱۵۴ سایت همراه اول به نسل سه و یا چهار، ۲۲۵ روستا تحت پوشش خدمات اینترنت پرسرعت همراه اول قرار گرفت.