ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

نماینده مردم کرج در مجلس ضمن درخواست از منتقدان طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی مبنی بر مطالعه طرح، گفت: ما باید آمادگی جایگزینی فضای دیگری در صورت قطعی اینستاگرام برای مردم در کم ترین زمان ممکن داشته باشیم.
بررسی طرح صیانت که اخیر حرف و حدیث‌های زیادی را در پی داشته است، از دو هفته دیگر آغاز می‌شود. این طرح موافقان و مخالفانی دارد که نظراتشان را در گزارش پیش‌رو می‌خوانید.
همزمان با نزدیک شدن به ماه محرم و عزادارای سید و سالار شهیدان، همراه اول همچون سال گذشته با مشارکت پایگاه اطلاع رسانی عقیق که به انتشار اخبار هیئت‌ها و محافل مذهبی می‌پردازد، امکانات ویژه‌ای را برای هیئت‌های مذهبی سراسر کشور تدارک دیده است.
طبق اعلام مسئولان گمرک ایران، واردات گوشی در سال جاری نه تنها کم نشده بلکه ترخیص قطعی آن افزایش نیز داشته است. از سویی هنوز هیچ ابلاغی در مورد ممنوعیت واردات برند خاصی به گمرک وجود نداشته و ممنوعیتی اعمال نشده است؛ بنابراین طرح مطالبی با عنوان عدم واردات یا کاهش آن نمی تواند بهانه ای برای گران فروشی گوشی باشد.

رییس کنفرانس بین‌المللی بلاکچین، رمز ارزها و اقتصاد جهانی گفت: فناوری "بلاک چین"(Blockchain) خلاف آن‌چه که تصور می‌شود، تنها برای استفاده در سیستم بانکداری نیست، بلکه کل دنیای فناوری و به‌ویژه بخش تولید هوشمند و بیمه را نیز دستخوش تغییر اساسی خواهد کرد.

در حالی که مجلس طرح صیانت از فضای مجازی را به تصویب می‌رساند، در روزهای پایانی عمر دولت، تفاهم نامه پنج جانیه برای تولید مودم‌های VDSL با هدف استفاده از ظرفیت‎‌های علمی شرکت های دانش بنیان به امضا رسید.

ششمین کنفرانس سنجش و ایمنی پرتوهای یونساز و غیریونساز ۱۳ و ۱۴ مرداد به همت سازمان انرژی اتمی ایران، انجمن حفاظت در برابر اشعه ایران، مرکز تحقیقات تابش، دانشگاه شیراز و حمایت همراه اول به‌عنوان حامی طلایی برگزار می‌شود.
هر قانون بطنی دارد و ظاهری. یک هسته مرکزی دارد و بقیه‌اش پوسته‌ای است که در خدمت همان هسته کانونی است. قانون را وقتی می‌شود فهم کرد و شناخت که آن هسته کانونی و آن بطنش کشف شود.
به دلیل انتشار محتوای جعلی؛

یوتیوب کانال رسانه استرالیایی را تعلیق کرد

کانال یوتیوب یک رسانه استرالیایی به دلیل انتشار محتوایی که وجود کووید۱۹ را انکار یا مردم را تشویق به مصرف دارو می کرد به مدت یک هفته تعلیق شد.
زوم به دلیل اشتراک گذاری اطلاعات کاربران با فیس بوک و گوگل و اجازه دادن به هکرها برای اختلال در تماس های ویدئویی با شکایت روبرو شد و اکنون ۸۵ میلیون دلار برای تسویه آن غرامت پرداخت می کند.