ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بخشی از برنامه‌های خود برای اداره این وزارتخانه افزود: هدف ما افزایش قابل توجه دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های داخل کشور و شعبه‌های بین المللی خارج از کشور است.
بررسی وضعیت توسعه ارتباطات پهن باند کشور؛

همراه اول در صدر

باندپهن (Broadband) به سیستم‌های انتقال داده‌ها (اطلاعات دیجیتال) گفته می‌شود که در آن‌ها سرعت انتقال داده‌ها در محدودۀ صدها کیلو‌بیت بر ثانیه و بیشتر است. به عبارت دیگر، پهنای‌باند فرکانسی این سیستم‌ها، صدها کیلوهرتز و بیشتر است. اصطلاح «باندپهن» را نباید با عبارت «پهنای باند» اشتباه گرفت.
همراه اول بالاترین درصد پوشش خدمات ارتباطی را در کل کشور به خود اختصاص داد. براساس جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اپراتور اول ۹۶.۹ درصد از جمعیت کل کشور را تحت پوشش فناوری‌های ارتباطی خود قرار داده است که به این ترتیب با فاصله قابل‌توجهی از دو اپراتور ام.تی.ان-ایرانسل و رایتل در مقام نخست قرار می‌گیرد.
پرسون گزارش می دهد؛

اپل بخریم یا سامسونگ؟

اپل و سامسونگ به عنوان غول صنعت موبایل رقابت تنگاتنگی رو با هم دارند و انتخاب بین این دو برند کار سختی است.
روابط عمومی روبیکا اعلام کرد: این مجموعه هیچگونه مجوزی از ساترا نداشته است که ساترا بخواهد آن را باطل کند.
شرکت فیسبوک اعلام کرد، از آنجایی که طالبان را یک سازمان "تروریستی" در نظر می‌گیرد، فعالیت این گروه و انتشار هر نوع محتوای حمایتی از آن را در این بستر ممنوع کرده است.

معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا با صدور اطلاعیه ای از بررسی موضوعات مطرح شده درباره اپلیکیشن روبیکا در کارگروه ویژه و تخصصی خبر داد.

به‌علت تخلفات گسترده؛

مجوز روبیکا باطل شد

به گفته معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر، مجوز اپلیکیشن «روبیکا» به‌علت تخلفات ترافیکی و درآمدهای غیرقانونی، فعالیت بدون مجوز، نقض قوانین رقابت و استفاده غیرمجاز از اطلاعات شخصی کاربران باطل شده است.

در پی پیدا شدن اکانت های جعلی در یک پلتفرم ایرانی؛

بیا جون دل! بیا از اینستا ببرمت روبیکا!

«حالا روبیکا، یه اکانتی برامون زده و عکسو مشخصاتمون روگذاشته، میگم یه دفعه سایت همدم نیاد برامون زن بگیره یک میلیون سکه هم مهریه بذاره بدبخت شیم!؟» این توییت طنزآلود تلخ را یکی از کاربران در فضای مجازی به اشتراک گذاشته است. توییتی که که برخواسته از ده ها آگاه سازی اینفلوئنسرها و کاربران صفحات مجازی از ساخت اکانتی به نامشان به همراه مشخصات دقیقی از آنها در اپلیکیشن روبیکا می باشد.
پرسون گزارش می‌دهد:

پشت پرده اقدام عجیب روبیکا

ایجاد صفحه تقلبی برای افراد شناخته شده در روبیکا بدون اطلاع آنها باعث انتقادات و البته واکنش‌هایی از سوی این پیام‌رسان داخلی شده است.  
در روبینو همانند تمام شبکه‌های اجتماعی امکان ثبت شناسه کاربری از ۵ تا ۳۰ کاراکتر برای تمام کاربران فراهم است. تنها محدودیت برای ایجاد حساب کاربری، این است که نام کاربری موردنظر قبلا توسط کاربر دیگری رزرو نشده باشد.
با اجرای رجیستری برای تبلت‌ها، لازم است کاربران پیش از خرید، با ارسال شناسه (IMEI) تبلت به کد دستوری #۷۷۷۷* یا سایت همتا استعلام اصالت کرده و از ثبت بودن تبلت اطمینان حاصل کنند، زیرا آنتن تبلت‌های قاچاق، ۳۰ روز پس از روشن شدن در شبکه، قطع می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به بحث فضای مجازی عنوان کرد برای فضای مجازی برنامه داریم تا لایحه قانون جامع این حوزه را به مجلس ارائه کنیم.