معاون وزیر ارتباطات خبر داد؛

کاهش ۵۰ درصدی هزینه رومینگ/ افزایش نقاط ارائه وای فای رایگان در اربعین

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تشریح دستاوردهای سفر اخیر خود به عراق، از کاهش ۵۰ درصدی هزینه رومینگ در اربعین سال جاری و افزایش نقاط ارائه اینترنت wifi رایگان در شهرهای نجف، کربلا و مسیرپیاده‌روی اربعین خبر داده است.
تصویر کاهش ۵۰ درصدی هزینه رومینگ/ افزایش نقاط ارائه وای فای رایگان در اربعین

به گزارش سایت خبری پرسون، امیر محمد زاده لاجوردی- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاون وزیر ارتباطات با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی درباره دستاوردهای سفر اخیر خود به عراق اظهار کرد: دو هفته پیش به دعوت برادر و هم‌مدرسه‌ای دوران نوجوانی آقای علی موید، رئیس رگولاتوری عراق، به این کشور سفر کردم. با وزیر محترم ارتباطات عراق هم دیدار داشتیم. در این سفر مدیرعامل محترم شرکت زیرساخت و نمایندگان محترم اپراتورهای تلفن همراه همسفر بودند.

وی افزود: پس از مذاکره فشرده و رو در رو اپراتورهای طرفین، اتفاق خوب نخست، کاهش ۵۰ درصدی هزینه‌های رومینگ در اربعین ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ بود (با وجود افزایش قیمت دینار از سال پیش تا کنون). اتفاق خوب دیگه ایجاد لینک مستقیم بین تهران و بغداد بود که با پیگیری‌های برادرم آقای مهندس جعفرپور به سرانجام رسید و تاخیر ارتباطی بین بغداد و تهران از حدود ۲۰۰ میلی‌ثانیه در گذشته(به دلیل عبور ترافیک از صوفیه و فرانکفورت) به کمتر از ۲۰ میلی‌ثانیه رسید که تحولی در ارتقاء کیفیت سکو ایرانی در عراق است.

لاجوردی در ادامه تشریح کرد: دریافت مجوز موقت دو فرکانس‌ رادیویی روی موج FM در شهرهای نجف و کربلا و مسیر پیاده‌روی از دیگر توفیقات سفر بود. تسهیل در ارائه خدمات سرویس «پست‌یافته» توسط پست جمهوری اسلامی ایرانی در مسیر نجف به کربلا و ارائه خدمات پستی ویژه زوار با هزینه کم (فقط هزینه هواپیما) توسط شرکت پست عراق در نقاط منتخبی در شهرهای نجف و کربلا از دیگر هماهنگی‌های انجام شده بود. لیست نقاط در تصویر زیر مشخص است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچنین گفت: توافق بر افزایش نقاط ارائه WiFi رایگان در شهرهای نجف و کربلا و مسیرپیاده‌روی و همچنین نقاط ابتدایی مرز عراق که توسط جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌شود، از نکات مثبت دیگه سفر بود؛ همچنین در انتهای سفر هم به صورت تصادفی در فرودگاه نجف استاندار سابق قم جناب آقای شاهچراغی را دیدم و مذاکراتی در خصوص حمایت از استارتاپ‌های قمی داشتیم.

منبع: ایسنا

508004